Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (848 totalt) |
Porsche bromsar 944 TURBO S?
Hej! Funderar att montera framok från Porsche 944 Turbo S (928 S4) på min Nissan GTI-R, så jag undrar om någon vet om dessa är bra och vad man skall ge för ett par begagnade? Skivorna jag funderar på blir ca 300x32 med Alu nav. Detta borde få plats bakom 16"? Eller har ni några andra förslag som får plats bakom 16" ok och skivor? Borde väl bli en förbättring mot orginalets 256x26 med flytande en-kolvsok med gröna EBC-belägg ![]() //Johan |
jag hade sådana ok på min s2:a och på den hade jag 314mm a8 skivor. Dessa fick plats bakom 16 tums avus fälgar (s2 orginal 94+) på höjden fanns lite plats kvar. Det stora problemet var i radiell riktning där det bara var någon mm mellan fälg och oket. Där hade spacers funkat i värsta fall men de ville jag inte ha. Dom oken funkade kanon på den bilen och på en lättare nismo bör det funkar ännu bättre. Jag körde med porsches orginal belägg textar och det var inga problem att få absen till att gå i från cirkus 170km/h.
Tydligen finns det lite olika ok som är samma. T.ex. audi rs2 men där är det text som är gjuten på oket så det bygger ut någon mm, på mitt ok var porsche texten målad. Såvitt jag vet sitter oken på 944 turbo S, 928 S2(?) samt rs2:an _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (848 totalt) |