| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Har SBF stor budget för porto?
|
1671 besök totalt |
|
Igår fick jag funktionärslicensen i ett brev, idag kom inbetalningskortet för rejsinglicensen i ett annat brev, har nån annan råkat ut för samma sak? Är det sånt här som licensavgiften går till?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
|
|
||
|
Jag läste fel först. Jag fick båda mina brev idag...
Inte ens Vägverket gör ju så när man byter bil. De har lyckats få med flera saker i samma kuvert några gånger till mig. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
|
För övrigt kan nämnas att SBF troligen går med en halv miljon i förlust totalt i år pga 800.000 i förlust på SMSC satsningen enligt en av dom senaste SBF styrelsens protokoll som ligger på SBF webben......
|
||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Kan ligga lite i det funktionärs licensen betalar SBF medans tävlingslicensen betalar föraren/klubben. Men nog borde man kunna spara lite pengar på att inte skicka det i flera kuvert. Men det är småpotatis jämfört med andra "onödiga" utgifter man har. _________________ Erik Häggbom |
||
Hade ju varit bättre att skicka de pengarna till Wirdheim eller någon annan direkt
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Lättare att öka licensavgiften med 50:- för nat. licens som man gjort till 2005.
Inga stora pengar för den enskilde licensinnehavaren, men jag upplever som det smygs lite med ökningen av licensavgiften. Det tycker jag inte passar in i bilden av ett förbund som de facto är till för oss medlemmar. Säkert genomröstat i laga ornding i alla instanser, men till skillnad från motorklubbarna jag är med i, så torgförs avgiftsförändringen inte. En trovärdighets och imagefråga tycker jag! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Hur många är det inte som betalar in sin licens som ett rent stöd? Mamma har betalt för sin funktionärslicens sen 70 talet och har inte använt den sen jag föddes :P Pappa har både förar och funtionärslicens. Han kör förbil/säkerhetsbil på klubbens tävling 1 gång om året. Ska kolla om de har fått 5 brev :/ SMCS är väl kanske vad det är? Nu har jag bara koll på rallydelen men grabbarna verkar klara sig själva, den hjälp de fått som gjort att de gått långt har kommit från annat håll. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Halv OT, men för mig är det helt omöjligt att förstå hur man inte kan lyckas med en sattsning som tex SMSC...
ok, det är inte ett lätt uppdrag men saknas den kompetensen som krävs bland de ledande av detta projekt? Borde inte de rätta kontakterna finnas "in bakvägen" i de större företagen i Sverige? om inte, är det rätt personer som då styr? Ibland får jag för mig att vissa krafter i detta landet tror att hela världens motorsport utgörs av STCC... Men iofs...så länge tom en av bilfabrikerna i detta land hellre "Leker med maten" och "Plaskar snigelbåt" än att promota sina produkter RIKTIGT seriöst inom sitt eget område (bilsport) samt att vi "inte har traditionerna" så lär det bli svårt...
Tror jag ska ansöka om att få bli Finne.
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1671 besök totalt |