Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche GT3 | 1, 2, 3 >> 14365 besök totalt |
Saknar forumet "Våra åka till banan bilar"...Nä jag trailar aldrig...men om det behövs ser mitt ekipage ut så här. Kanske prövar nästa ringenresa,Då kan man ju plugga på vägen ner,Spelar favo spelet på X boxen eller se favorit ringen dvd'n.
Gt 3 Bra utr att ha: Däcktrycks o temp kontroll,tidur,kamerafäste,shift light,navi (bra till highway challenge). X5 4,6is Det mesta. 360+347=707 Hk _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
Är huset i bakgrunden på första bilden ditt?
De var ett himla fint hus iaf offtopic ja vet GT3:an var de verkligen inget fel på heller Såg att de inte var fullt standard i maskinrummet, vad har du gjort med de? effekt? //MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||
Erik B: ja huset ät oxå mitt..ja mitt o mitt banken äger största delen av det oxå.
(Nu vet jag vad en del tänker jäkla gräddfil!! Nä jag är inte miljonär,Jag lägger ALLT på mina bilar. Arbetarklassen. Slav under banklånen ) Bara luftfiltert.. säkert inga hk men ljudet just det sportavgassystem med. Matrox nä ingen har nappat...Yes jag brukar köra med RR. _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
Vad är det för "döskalle" mellan hastighetsmätaren och varvräknaren? Riskfakorn om man skulle krocka i aktuell hastighet? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Shit vad coolt!! Är där mer och varva?
Har bara haft min in 290 enligt GPS känns rejält ostabil förmodligen p.g.a extrema hjulvinklar. Översatt: Jag är för feg! skall göra 302 enl Porsche Döskallen är en direkt knapp till sos alarm nä man ställer in ljusstyrkan i instrument belysningen.. _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
Detta är ett 2000kg som är viktat till 1500kg.Tror att maxlast är 950kg.
När jag drog tävlingsbil körde jag med ett 1500kg och en 855 T5r.blev vägd en gång.fick 800 i böter. Det viktiga i vikt frågan är att du får dra släpet ännars är det olåvligt.Kan dra kortet för det. Övervikt är inget"farligt" + att de måste väga ekipaget,inte så stor chans.. Har en enkelaxlig triler till salu 19+moms endast 1 år gammal. Ta BE det varar hela livet! _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
OT: Mina föräldrar har byggt hus på Öland och då blir det ju en del fraktande av saker. Överlast är bra, bara man får dra släpet. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
Våldsam OT här, men jag känner mig tvungen För några år sedan var jag och några vänner på väg till fjälls för snöskoterkörning. För att slippa flera bilar, lånade vi firmabilen från en av killarna som var med: Lastbilsreggad Nissan Terrano. Ur med gallret lite snabbt, upp med baksätet och kroka på släpet. Mitt släp. Mitt ombyggda släp-husvagnschassie utan hus, reggat för maxlast 570kg . Smidigt att lasta fyra snöskotrar på iaf-sex m långt och 2.25 brett Lastat och klart kör vi uppöver, stannar i Östersund för att tanka skotrarna samt bilen. Medan jag står och tankar stannar en bil på andra sidan pumpen-Polisen En polis kliver ur och börjar tanka polisbilen samtidigt som han tittar läääääänge på släpet Jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv.... Klockan är 01.40 en onsdag-hur stor är sannolikheten att man ska torska då? Efter lång tystnad frågar han: Är det din skoter? och pekar på min, parkerad längst fram på släpet. Ja...svarar jag lite försiktigt.Kul, jag har en likadan! Vart är ni på väg? Bakvattnet, svarar jag. Ha så kul! Sätter sig i bilen och åker i väg! Jag har inte fuskat så uppenbart efter den pärsen _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
En liten fundering: Är det inte bättre att backa upp Porschen på trailern? Tänkte mest på viktfördelning och woblingstendenser...
Eller är det bättre att ha den rättvänd med tanke på aerodynamiken? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
la märket till att du inte har några vanliga bälten i din GT3:a, enbart 6-punktsbälte, vad säger bilprovningen om det, inga problem? Tycker du inte att det är jobbigt att köra vanlig väg med 6-punkts? Tänkte nog ha både i min GT3:a (eller kanske inte ).
Vad är det för insug och avgassystem du har? Något kul du kan rek.? Vad är din bil för årsmodell? _________________ mvh Philip Lundh |
||
observera även att vindrutan är ganska mörkt tonad.. _________________ Anders Hansson |
||
Juste ekipage! Kul att se "vill ha"-bilar som används till rätt saker
Jag som trodde att killen låg och cruisa med farthållaren _________________ /Kristian Elisson |
||
Sörpan: Jag vet inte hur vikfördelningen är på 996.Har aldrig trailat den....Läste att Vipern har typ 51/49 inget man trodde..Förutsätter dock en mindre brädgård för att få upp den överhuvudtaget
Har kört mycket med 964 och det funka best på "rätt" håll. MatroxMGA: Bestiktigar gör man vartannat år tror jag...den smällen får man ta då Tänker montera det i vinter,det jobbigt om man vill "varadgs"köra. Techart burkar och cargraphic filter, Funkar bra.Låter Bäst.-00 Tobbe:Lite flyt måste man ha . Annars följar jag gärna med och kör skoterkörning :woot: .Vi kan ta mitt släp... Polarna retar mig p.g.a toningen....tycker det ser ut som en radiobil... _________________ Niclas Thorvaldsson |
||
Since I just went through the omregistrering besiktning with my car after installing both roll cage and 6 points belt what they look at is the way the belt is attached. If the belt is attached to the roll cage they will look at the roll cage mounts. If the roll cage is factory built I doubt they could find anything to say. Best it to keep the original belt so they just can't complain at all. Nice car BTW even if red is faster (I mean the GT3 of course not the X5 4,6) _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche GT3 | 1, 2, 3 >> 14365 besök totalt |