Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Vänta lite...
760 besök totalt
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Vänta lite...

"Du måste vänta lite innan du kan göra fler inlägg"

Är jag ensam om att få denna tilfälliga status här?
Kommmer till datorn och får en enorm skrivlust. Jag postar några inlägg på ganska kort tid. Men så så får jag vänta lite..
Hur flitig har man varit när detta meddelande uppenbarar sig?
Får lugna ner mig lite tror jag..

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Va??

Göteborg
Här sen Dec 2002

Vet inte vad för intervall det rör sig om, men jag har råkat ut för det med när jag varit lite för flitig...

Jag har ett annat udda problem.. jag ser ett inlägg, citerar, skriver svar och ändå sorteras mitt inlägg _före_ det jag citerade.. hur kan det vara möjligt då?
Sitter Magnus och byter server eller något?

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Figgz skrev:
Vet inte vad för intervall det rör sig om, men jag har råkat ut för det med när jag varit lite för flitig...

Jag har ett annat udda problem.. jag ser ett inlägg, citerar, skriver svar och ändå sorteras mitt inlägg _före_ det jag citerade.. hur kan det vara möjligt då?
Sitter Magnus och byter server eller något?

Du kanske är snabbare än ljuset (vilket inte är möjligt...)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag har också märkt detta. Det är 10 eller 15 sekunder tills du får posta igen men jag har själv råkat ut för att det kändes längre just idag. Och de där maskhålen i tdrymden har ju dykt upp några de sneaste dagaran också. Jag ska kolla om det ev. har att göra med synkningen av klockorna i databas och webservern. Återkommer när jag pillat på det!

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag har också märkt detta. Det är 10 eller 15 sekunder tills du får posta igen men jag har själv råkat ut för att det kändes längre just idag. Och de där maskhålen i tdrymden har ju dykt upp några de sneaste dagaran också. Jag ska kolla om det ev. har att göra med synkningen av klockorna i databas och webservern. Återkommer när jag pillat på det!

Det var märkbart längre tid än 15 sekunder. Mer som en minut eller två innan jag kunde posta..
Lika bra det.

Sätt det till 15 minuter eller kanske ett dygn så ni får lite lugn och ro här..

Lund
Här sen Feb 2003

Anton Lillsund skrev:
Magnus Thomé skrev:

Det var märkbart längre tid än 15 sekunder. Mer som en minut eller två innan jag kunde posta..
Lika bra det.

Ca 1 mnut har jag ockås råkat ut för... trodde det var någon spärr magnus satt in för att inte en 'viss' tråd skulle växa för snabbt!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Anton Lillsund skrev:

Hahaha!!! En ganska bra ide egentligen

Hursomhelst, klockorna var inte 100% synkade, det skiljde strax under en minut cirka. Men nu har jag ställt synkningsförfarandet så att webservern hämtar från en tidserver på nätet o databaservern hämtar från webservern. Då blev det klart bättre precsion i synkningen thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Bra synkade nu

Vänta lite...
760 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande