| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Luftburen på Nürburgring
|
1 besök senaste veckan (2529 totalt) |
|
Luftburen på Nürburgring
Nu har vi fotobevis på att vi verkligen flyger i hoppen på Ringen.
Fler bilder hittar ni på www.schwedenkreuz.se. |
||||||
|
Liknar en X3:a....
Den där filmutrustningen på bilen, är det tänkt att komma någon DVD på resultatet som går att köpa för att sponsra en god sak? _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Är det inte pflantzgarten 1, med lite lustigt grodperspektiv? _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
|
Förresten är det du som kör på bilden Johan? Jag trodde det var färdigsnackat om vad SBF har sagt om integralhjälm och täckt bil och att SBF har mer rätt än alla andra och då alltså även i Tyskland....?
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
||||||
Möjligt men den går som en M3.
Jo det kommer en DVD.
Mvh, /Johan |
||||||
Inte vad jag vet iaf.
|
||||||
Hade min G6 haft FIA så hade jag kunnat köra med den men jag hade ändå valt en intregralhjälm.
|
||||||
Luftutsläpp i huven hjälper säkert. |
||||||
|
|
||||||
|
Re: Luftburen på Nürburgring
Tack!
Det är James som kör med helljus, jag kör på den övre bilden. |
||||||
|
Johan, hur är läget just i detta fotoögonblick?
Du sitter med pellen i bott va (eller "mjukar" du en aningn för att inte övervarva i hopögonblicket)? om så, hur gör du när du landat? Håller du kvar fullt och vänsterdabbar eller gör du ett confident-lift innan turn-in? om du har tid och känner för så skulle du mer än gärna kunna få beskriva ett racevarv. Kanske i en ny tråd i "rätt" forumdel. :shifty2:
Det jag efterlyser är typ: Ut ur Hochiechen är fullt på trean. Fyran petas i innan brokrönet och sedan går det fullt upp för backen. Efter att ha landet efter QH-krönet sker, innan turn-in, ett kort vänsterfotsstamp med högerfoten fortfarande planterad. Väl genom dubbelhögern väljs femman i nedförsbacken. Krönet innan SX passeras med öppna spjäll på femman. Efter krönet bromsas det lite och fyran väljs. Ut ur SX sker ett gradvis pådrag innan en tuff inbromsning med varvtalsmatchning till tvåan inför Aremberg sker. Osv..... (Jag vet förstås inte hur man gör, så kan inte du berätta? )
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
Just över krönet är det plattan i mattan som gälller
Beroende på om det varit ngn ivägen på vägen ifrån Hocheichen eller inte så har man lite olika hastighet över krönet. Nu börjar vi komma dit att det räcker med att släppa lite innan kurvan för att sedan gå på fullt igen. Möjligen kan man hålla helt fullt men jag tror inte det.
Den beskrivning du efterfrågar får komma vid ett senare tillfälle.
|
||||||
Yezzz. (Been there done that)
ok.
In Nürburgring we trust at Nordschleife we thrust!
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
![]() |
Bilder o videos
Luftburen på Nürburgring
|
1 besök senaste veckan (2529 totalt) |