Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Luftburen på Nürburgring
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (2529 totalt)
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Luftburen på Nürburgring

Nu har vi fotobevis på att vi verkligen flyger i hoppen på Ringen.





Fler bilder hittar ni på www.schwedenkreuz.se.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Liknar en X3:a....

Den där filmutrustningen på bilen, är det tänkt att komma någon DVD på resultatet som går att köpa för att sponsra en god sak?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



ok ingen tävling här johan`?

(jag lär vara den enda som inte är säker vart bilden är tagen... men tror stenhårt på backen innan flygpladts.. (innan långa högern right?)

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Björn Strömberg skrev:
ok ingen tävling här johan`?

(jag lär vara den enda som inte är säker vart bilden är tagen... men tror stenhårt på backen innan flygpladts.. (innan långa högern right?)


Är det inte pflantzgarten 1, med lite lustigt grodperspektiv?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Förresten är det du som kör på bilden Johan? Jag trodde det var färdigsnackat om vad SBF har sagt om integralhjälm och täckt bil och att SBF har mer rätt än alla andra och då alltså även i Tyskland....?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Daniel Nihlén skrev:
Liknar en X3:a....

Den där filmutrustningen på bilen, är det tänkt att komma någon DVD på resultatet som går att köpa för att sponsra en god sak?


Möjligt men den går som en M3.

Jo det kommer en DVD.

Mvh,
/Johan
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Björn Strömberg skrev:
ok ingen tävling här johan`?

(jag lär vara den enda som inte är säker vart bilden är tagen... men tror stenhårt på backen innan flygpladts.. (innan långa högern right?)


Stimmt!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Daniel Nihlén skrev:
Björn Strömberg skrev:
ok ingen tävling här johan`?

(jag lär vara den enda som inte är säker vart bilden är tagen... men tror stenhårt på backen innan flygpladts.. (innan långa högern right?)


Är det inte pflantzgarten 1, med lite lustigt grodperspektiv?


Inte vad jag vet iaf.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Daniel Nihlén skrev:
Förresten är det du som kör på bilden Johan? Jag trodde det var färdigsnackat om vad SBF har sagt om integralhjälm och täckt bil och att SBF har mer rätt än alla andra och då alltså även i Tyskland....?


Hade min G6 haft FIA så hade jag kunnat köra med den men jag hade ändå valt en intregralhjälm.
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10609



Cool bild! Men ser inte huven ut att bågna lite och tryckas upp i framkant? Kanske kan ni tjäna lite på att ordna den aerodynamiken lite bättre?

om jag nu har rätt vill säga..

_________________
Anders Hansson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
sweanders skrev:
Cool bild! Men ser inte huven ut att bågna lite och tryckas upp i framkant? Kanske kan ni tjäna lite på att ordna den aerodynamiken lite bättre?

om jag nu har rätt vill säga..


Luftutsläpp i huven hjälper säkert.
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Flyga lite här och där på räcerbanan är coolt

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8480



Re: Luftburen på Nürburgring

johann skrev:
Nu har vi fotobevis på att vi verkligen flyger i hoppen på Ringen.

Jävlar Johan!
Tid att blinka med helljuset har du tydligen också!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Äsch, det ser ju ut som om du klipper gräset med vänster hjulpar...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Re: Luftburen på Nürburgring

BTG skrev:
johann skrev:
Nu har vi fotobevis på att vi verkligen flyger i hoppen på Ringen.

Jävlar Johan!
Tid att blinka med helljuset har du tydligen också!


Tack!

Det är James som kör med helljus, jag kör på den övre bilden.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Sörpan skrev:
Äsch, det ser ju ut som om du klipper gräset med vänster hjulpar...


LOL!
Jag garanterar att jag inte kör med ett hjulpar i gräset där, inte med den farten på den platsen.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
Stacken skrev:
Flyga lite här och där på räcerbanan är coolt


Tack!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8480



Johan, hur är läget just i detta fotoögonblick?
Du sitter med pellen i bott va (eller "mjukar" du en aningn för att inte övervarva i hopögonblicket)? om så, hur gör du när du landat? Håller du kvar fullt och vänsterdabbar eller gör du ett confident-lift innan turn-in?

om du har tid och känner för så skulle du mer än gärna kunna få beskriva ett racevarv. Kanske i en ny tråd i "rätt" forumdel. :shifty2:
Det jag efterlyser är typ: Ut ur Hochiechen är fullt på trean. Fyran petas i innan brokrönet och sedan går det fullt upp för backen. Efter att ha landet efter QH-krönet sker, innan turn-in, ett kort vänsterfotsstamp med högerfoten fortfarande planterad. Väl genom dubbelhögern väljs femman i nedförsbacken. Krönet innan SX passeras med öppna spjäll på femman. Efter krönet bromsas det lite och fyran väljs. Ut ur SX sker ett gradvis pådrag innan en tuff inbromsning med varvtalsmatchning till tvåan inför Aremberg sker. Osv.....

(Jag vet förstås inte hur man gör, så kan inte du berätta? )

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Vackert!

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121


Trådstartare
BTG skrev:
Johan, hur är läget just i detta fotoögonblick?
Du sitter med pellen i bott va (eller "mjukar" du en aningn för att inte övervarva i hopögonblicket)? om så, hur gör du när du landat? Håller du kvar fullt och vänsterdabbar eller gör du ett confident-lift innan turn-in?

om du har tid och känner för så skulle du mer än gärna kunna få beskriva ett racevarv. Kanske i en ny tråd i "rätt" forumdel. :shifty2:
Det jag efterlyser är typ: Ut ur Hochiechen är fullt på trean. Fyran petas i innan brokrönet och sedan går det fullt upp för backen. Efter att ha landet efter QH-krönet sker, innan turn-in, ett kort vänsterfotsstamp med högerfoten fortfarande planterad. Väl genom dubbelhögern väljs femman i nedförsbacken. Krönet innan SX passeras med öppna spjäll på femman. Efter krönet bromsas det lite och fyran väljs. Ut ur SX sker ett gradvis pådrag innan en tuff inbromsning med varvtalsmatchning till tvåan inför Aremberg sker. Osv.....

(Jag vet förstås inte hur man gör, så kan inte du berätta? )


Just över krönet är det plattan i mattan som gälller
Beroende på om det varit ngn ivägen på vägen ifrån Hocheichen eller inte så har man lite olika hastighet över krönet. Nu börjar vi komma dit att det räcker med att släppa lite innan kurvan för att sedan gå på fullt igen. Möjligen kan man hålla helt fullt men jag tror inte det.

Den beskrivning du efterfrågar får komma vid ett senare tillfälle.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8480



johann skrev:
Just över krönet är det plattan i mattan som gälller

Yezzz. (Been there done that)

johann skrev:
Beroende på om det varit ngn ivägen på vägen ifrån Hocheichen eller inte så har man lite olika hastighet över krönet. Nu börjar vi komma dit att det räcker med att släppa lite innan kurvan för att sedan gå på fullt igen.



johann skrev:
Den beskrivning du efterfrågar får komma vid ett senare tillfälle.

ok.


In Nürburgring we trust
at Nordschleife we thrust!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Bilder o videos
Luftburen på Nürburgring
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (2529 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande