Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1430 besök totalt |
Bygga banbil av en Clio 16V -92 ?
Efter som jag hade tänkt lägga av med bilar helt och hållet så tyckte kompisen att vi kunde ju spika i hopp en bil som han hade stående i ladan. Han vill inte att jag ska lägga av. Kan det bli en kul bil av en Clio 16V -92 ? Tanken är att det ska i en helbur och 2 stolar i den bara. All (då menar vi all) övrig inreding ska ur. Vi börjar med standard chassi. Vi har satt en budget på 6000:- med inköp av bil. ![]() Då är det inte inräknat däck och stolar i det priset (Stolar har vi). Våga vägra R-däck ![]() Bygget är tänkt att regbesiktas och köras på gata och banträffar. Man måste ju ha vilda ider i bland. ![]() _________________ // Jani Hast |
||||
Den borde väl fungera bra på bana. I Fyndbörsen Cup går några Clio om jag inte minns fel och på 90-talet fanns ju Clio-cup där både Kenny Bräck, Janne Flash och Peter Sundfeldt körde. Så det borde finnas både delar och erfarenhet berörande dessa bilar.
_________________ /David Söderblom |
||||
Här är Bräckens gamla bil! Nu i Fredrik Egelands händer
![]() ![]() ![]() ![]() Tänk på att du bygger bilen så att det går att klassa in den i någon racingserie bara. Blir lite mer lätt sålt den dagen du ska sälja:-). Här är ju ett fint utgångs objekt annars... http://www.blocket.se/view/3650864.h _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Re: Bygga banbil av en Clio 16V -92 ?
Har fått andra saker jag funderar på att börja satsa lite mer på. _________________ // Jani Hast |
||||
Efter som vi ska bygga strikt budget så vill vi inte börja med att köpa en bil för 30 000:- utan vi tar den bilen vi har om nu vi får motorn att funka för den har topppacknings ras just nu. Sen har vi inte betalat mer än 1000:- för den. Vad är det man bör tänka på för att kunna klassa in den i racing ?? Det är väl bara buren som ska sitta riktigt ??? _________________ // Jani Hast |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1430 besök totalt |