Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1548 besök totalt |
Porsche 928S vs Carrera 3,0
Jag läste att Porsche själva skulle ha kört tester på ringen med 928:an mot 911 Carrera 3,0 i början på 80-talet för att bevisa att 928:an var en riktig sportbil. Bästa tid för 911:an var 9.56,0 mot 9.50,8 för 928:an. Bansträckningen var lite längre då tror jag men tiderna är inte så imponerande, ser ut att kunna spöas av vilken familjebil som hälst idag ![]() _________________ Christian Eriksson |
||
Nej jag äger ingen 928:a men är sugen på en som weekand och banbil.
Som jag förstod så var det den första årsmodellen av 928S = 300Hk Bedriften blir ju inte mindre om det var en 240Hk 928:a med 185:or på 15" ![]() 911:an ska ju vara en potent banbil så att spöa den med en +1500kg bil är imponerande. _________________ Christian Eriksson |
||
Jag hade en 928GT (330 hk/ ~1800 kg) som var potent som bara den, men vikten och effekten gör att den tuggar däck och bromsar ganska snabbt om man kör aggresivt. Helt underbar bil och så fort jag får råd kommer jag att köpa ett firskt exemplar igen. _________________ Anders Hansson |
||
Det tycker jag du ska göra! Men satsa på en 4-ventilad, S4 GT el GTS med manuellt. De är ju komfort orienterade så lättningspotential finns = ur med allt onödigt ![]() Jag vet inte hur det är med stöt. Och fjädrar, det kanske är svårt att få tag på. En 944 turbo är billigare att få lika snabb, men hur låter den. ![]() ![]() ![]() _________________ Stefan Wahlström |
||
En 928s har "alltid" minst 300hk ca1985 blev det 310hk, vanliga 928(utan spoilers) såldes paralellt med S modellen någr år in på 80-talet, den har 240 hk. Jag vet även att 928S kan ha ca 290hk på bilar med kataly...
_________________ Avregistrerad användare |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1548 besök totalt |