Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTI Fyndbörsen Cup | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (13282 totalt) |
Vit och gul
XU9JAZ motor modifierad till GrpN utförande med: andra kolvar, topplockspackning, kam, och planad topp, kompressionsförhållande 10,1:1 Runt 145hk Bästa varvtider: Kinnekulle Ring 1:02.111 Mantorp Park 1:36.248 Gelleråsen 1:20.110 Våler, Norge 1:06.939 (förra bilen) Chassi Öhlin stötdämpare fram och bak byggda av KH Motorsport. 25 mm krängningshämmare bak från Peugeot 23 mm torsionsstavar bak från Peugeot Sänkt 60 mm Fälg/däck OZ Superleggera 7x15 Tävlar med bilen i Fyndbörsen Cup, totalseger 2004 genom 6 segrar, 3 andraplatser och en bruten. |
||
Blir bra, har stor vana med 318is i backspegeln från den gångna säsongen! |
||
Hmm...
Hade dock ett mkt intressant samtal med Leif via telefon när jag stod i valet eller kvalet mellan att köpa 318is eller 205 gti. Valet blev Tyskt men Franskt hade säkert också varit kul. Grattis till och dessutom kul med någon som har rejält med tävlingsrutin som man kan fråga lite. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Det här ekipaget sätter ju verkligen en standard som det är, minst sagt, en utmaning att uppnå!
EDIT: räknade ut att jag är under 109% av din varvtid på Gelleråsen iaf. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Lägger upp lite mer bilder:
Hämtning av karossen efter lack 2 veckor innan premiären, snacka om garagerace: Flytt till andra garaget för montering av motor en vecka innan premiären: Kvällen innan allt skulle lastas inför avresan till Kinnekulle Ring:: Lite mer bilder: Renoverad bakaxel: Fjäderben och stötdäpare byggda av KH Motorsport; Motorbygget färdigt för montering: Förutom stötdämpare och fjäderben är allt egen tillverkning: |
||
|
||
Tack så hjärtligt för uppskattningen.
För Er som kommer till Bilsportmässan så kommer bilen (och jag) finnas i SSK:s monter. Känns bra med lite uppskattning så här i höstmörkret, som någon sa: det är så mörkt att till och med framtiden ter sig ljus, nja det kommer nog en vår nästa år också så att bilen får luftas igen. |
||
Efter en lite halvjobbig resa till Älvsjö med plogbilar ett flertal långtradarolyckor så anlände vi till Mässan.
Helgen var kanontrevlig med mycket folk som pratade med oss i SSK montern. En bild på puggen på Mässan: |
||
Det är inte var dag man ser racebyggen i detta skicket..
Men grejen är ju det att det blir mycket roligare att både skruva och köra sen när man vet att allt är i topp skick.. /Ted |
||
Såg att det diskuterades lite om viktfördelning på 205:or kompletterar med mina vikter:
Med bur, utan bensin, blyvikter och förare. Vet inte hur mycket buren väger. Dörrpaneler, instrumentbräda kvar av inredning. All ljuddämpning och underredsmassa borttagen. Inget är flyttat. VF 264kg, HF 244kg VB 133kg, HB 146kg Fram 508kg 65% Bak 279kg 35% Totalt 787kg Med förare 90kg och 25kg bly på golvet(höger sida) VF 296kg, HF 274kg VB 175kg, HB 161kg Fram 570kg 63% Bak 336kg 37% Totalt 906kg Iofs ingen ideal viktfördelning men åker man enligt GrpN så är det inte så mycket man kan göra Det har också diskuterats en om Green Stuff belägg. Jag, och fler med mej, upplevt att kvaliteten varierar eller om de ändrar materialet. Har slutat att åka med dessa. |
||
Bra tips till de som vill ha spacers.
Det finns en kille i Karlskoga som annonserar i Bilsport, Toni 070-5614453, som tillverkar spacers mm efter måttbeställning. Han har gjort mina . Vet inte exakt men 25-30 mm är väl kanske min mått får att få plats med bult. Eftersom det är aluminium så välj med inpressade pinnbult, annars skall man nog ha helicoil. Har för mej att han tar 1500:- för en uppsättning. /Leif |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTI Fyndbörsen Cup | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (13282 totalt) |