Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
977 besök totalt |
Driftstoppet i natt/f.m.
If it aint broke don't fix it. Uppgraderade processorn i webservern i natt och efter lite strul så rullade den på fint.... tills jag gått o lagt mig o somnat ![]() Den kan vara lite seg någon timme nu pga att den återbyggar speglingen av diskarna. _________________ ![]() |
||||
Re: Driftstoppet i natt/f.m.
Tack för att det är igång... ![]() Hela min morgon/förmiddag var inte vad den brukar vara.....borde jag söka för detta?? ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Jag tror att det är ett normalt beteende att sitta och trycka på "reload" var 5e-10e minut hela morgonen.. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Jag var alltså inte ensam.....och så hände det igen... ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Jag kan bara upprepa... If it aint broke don't fix it.
![]() Nu har jag underklockat den nya processorn ännu lite till o så ska jag ta en sejour inatt o testa lite vad tusan det är som borde funka men inte gör det ![]() Dvs hoppeligen rullar servern på nu under kvällen som den ska men efter 11 - 12 inatt så kommer den komma å gå lite från o till pga att jag pillar o startar om osv osv ![]() _________________ ![]() |
||||
Varför underklockar man en processor? Är det för att minska värmeutvecklingen, och i så fall, är det ett såpass stort problem? Eller är det p g a hållbarhets- eller tillförlitlighetsfaktorer?
För övrigt så har faktiskt min ångest över att Rejsa inte snurrat igång och att även min mail betett sig lite underligt fått mig att tweaka tcp/ip-inställningarna på burken en del under dagen. Har legat på "att göra"-listan länge nu... |
||||
![]() Det var lite nervöst i morse att Rejsa hade blivit spärrat i brandväggen. Det är ju i högsta grad jobbrelaterat (sinnesvård av personalen). |
||||
Det enda jag gjorde var byta till en snabbare processor. Men burken började krascha med helt olika felmedelanden vilket tyder på hårdvarufel. Nya processorn har snabbare FSB än den förra, 200Mhz mot 166Mhz. Så jag underklockade den för att kolla om minne eller cpu ev. hade problem. Och det verkade det ju som... för nu har den gått ett antal timmar utan problem. Så jag måste bara ta reda på varför den inte vill gå i 2x200MHz FSB som den ska göra ![]() _________________ ![]() |
||||
Nu vet jag inte vilken Thomas du pratar om ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() Själv bytter jag "prolle" för ett tag sen (12+ månader) och gör den i 66% av max pga hedenhösmoderkort. 7V till processorfläkten gör det tyst och trevligt. Att diskarna för ett dj-vla väsen är en annan femma. Men du kör ju med fläktkontroll så det är ju optimerat ialla fall. Iofs svårt att gissa hur mycket energi man sparar på att klocka ner eftersom processorerna drar det de behöver i stort sett. |
||||
BIOS? Du har säkert koll på nyaste versionen men det kan vara värt att nämna det tänkte jag. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jepp. Och kortet har stöd för det från början osså. och det är 3200 CL2.5 minnen... och Barton 3200+ för 400Mhz FSB (2x200 alltså) ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
977 besök totalt |