Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4217 besök totalt |
MatroxMGA <- på en sugmotor blir det nog svårt med 400hk vid 4500 rpm, jo .. iaf på en 2.6 liters motor ...
![]() tänkte inte på det, jag var helt inställd på överladdning ... ![]() självklart är det ett jättespännande projekt, "konstruktionsmässigt" .. |
||||
största "nyttan" för mig är nog LJUDET...... jag får rysningar när ex en Honda drar iväg mot 9000RPm med underbar sjönsång..... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Man kan inte tänka på allt ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||
_________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
![]() ![]() |
||||
Hmm.. låter som dom ljuden jag gör med munnen när jag sitter å "torrkör" på vintern ju.. ![]() ![]() bildbevis http://www.trampebil.se/budda/2004-02-10-kevlarstol/imagepages/image2.htm _________________ MackeMaehlum |
||||
-Dom där två är verkar ju helt tondöva, eller hur Niklas? ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Symaskin på steroider? ![]() I med ett par stygga pinnar per sida och öppna upp in och ut så låter det nog elakt... Kanske en annan vev? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Tyvärr har inte Radicals åtta den klassiska V8-tändföljden utan låter som två parallela fyror istället. Lyssna på Drysdale-åttan istället. Mycket mysigare
![]() http://home.mira.net/~iwd/av/drysdal _________________ Bo Danerius |
||||
-Smaken är som baken... jag diggar nog dubbla dopade symaskins-fyror mer än fet-drypande 90deg-hamburger-järn ( ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Det kan ju inte låta som en V10a eller en Nascar8 men nog tycker jag att det låter bättre/mer än en radfyra. Det är ju nåt svajjigt/tvekande under gaspådrag som inte låter MC. Men det kan ju bara vara för att motståndet är "trögre".
Det kanske inte blir några skoj ljudeffekter med 72graders bankvinkel och den vev de valt ("flat plane", vad det nu innebär). Hur blir tändningsföljden för en sån? Kommer alla cylindrar med samma tidsavstånd eller finns det potential för nån "ångbåtslåt" (infoga ljud från valfri motor som går i itakt ![]() Men innan man hört den dra iväg mellan amco med bra avgassystem (eller dämpad till 95dB) är det svårt att säga hur den kommer att låta. Vi vet ju inte om vi hör maxvarv heller. |
||||
Jag gillar också 180 graders vev mer än sidventil järnklump ( ![]() ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4217 besök totalt |