Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1177 besök totalt |
Bromsar BMW E-30
Någon som vet hur mycket jobb det skulle vara att få dit ok ock skivor från Seat cupra, sådant som Daniel Berglund har till sitt Scirocco RSi bygge? Har funderingar till min E-30 och det verkar vara ett av det mest prisvärda alternativen att uppgradera mina bromsar på. Det jag tänker på är om de skivor får plats på naven på min 320. Sedan får man fixa en adapter mellan oken och navet också ju. Hoppas att det finns någon som vill svara på detta, kunskapen finns ju här vet jag. Mvh/ Henrik "Berbel" Magnusson _________________ Henrik Magnusson BMW 320d till vardags |
Hade själv funderingar på cupra 16v skivor och ok från början, men cossie skivorna är 2mm tjockare om jag inte minns helt fel. Dock får du borra om till 4x100 och svarva upp navcentrat någon mm. annars stämmer offseten bra överens med orginal. Kör själv med detta samt porsche ok funkar fint.
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
har dom planerna också blir nog det billigaste altenativ, en kompis har köpt oken men jag har inte orkat kolla hur mycket jobb det är att få dit dom...
men skiva och ok ser ut att passa ganska bra, som sagt så är det nog bara att göra en ny ok hållare. sen måste man eventuellt ha nya fälgar för att oket kan ta i ekrarna, allafall om man har 15" mim fälgar.. man kommer någon på en lösning så säg till!! |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1177 besök totalt |