|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131
Trådstartare

17 Feb 2003 09:22
En film med lite klipp från en trackday på Donington
http://www.bookatrack.com/g2/angrybeats/0/9.Donington.wmv
Som topic säger, liten film från Donington, med lite blandade grejer, och en fråga, man ser en Gul Porsche vid några tillfällen i filmen, nån som kan se vad det är för nån? verkar gå rätt bra, bilen som kameran sitter i är förövrigt en Cooper S med ett Hartgekit (c:a 200-210hk), synd bara att dom kör musik istället för motorljud
|
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347

17 Feb 2003 10:04
Re: En film med lite klipp från en trackday på Donington
Johan CooperS skrev: | http://www.bookatrack.com/g2/angrybeats/0/9.Donington.wmv
Som topic säger, liten film från Donington, med lite blandade grejer, och en fråga, man ser en Gul Porsche vid några tillfällen i filmen, nån som kan se vad det är för nån? verkar gå rätt bra, bilen som kameran sitter i är förövrigt en Cooper S med ett Hartgekit (c:a 200-210hk), synd bara att dom kör musik istället för motorljud  |
Porschen är en 964 med 993 GT2 vinge. Av vad jag kan se är den ej turbobreddad vilket då borde göra att det är en C2, C4 eller RS. Men som sagt det verkar vara bra mos maskin, så den kanske är turbokonverterad?
mvh
daniel
_________________ Daniel Nihlén
Porsche 964 C2  såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131
Trådstartare

17 Feb 2003 10:24
Hmm tyckte mej se en Citroen 2CV eller drömde jag bara?  Lite kul i såfall
|
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347
_________________ Daniel Nihlén
Porsche 964 C2  såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
|
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659

17 Feb 2003 10:26
Johan CooperS skrev: | Hmm tyckte mej se en Citroen 2CV eller drömde jag bara? Lite kul i såfall  |
Nä du drömde inte jag såg en sån med.
och röda bilar verkar var mest krasch benägna en ferrari och en scooby.
Tråkigt att de inte fick köra hela banan utan att den var lite nerkortad.
_________________ Thomas Tegbäck
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131
Trådstartare

17 Feb 2003 10:33
Inte nog med att de va en CV, den verkar ju gå riktigt bra också  tufft bygge isåfall  Jo skön sekvens med den rykande scoobyn, sen får man se grabbarna komma gåendes efter det
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42333

Forumägare

17 Feb 2003 11:02
Såg ju ut o va fel på filmens hastighet när Porschen till slut kör om o drar iväg
_________________  Magnus Thomé
|
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974

17 Feb 2003 15:11
Usch.. klarade inte av att titta på filmen i mer än någon minut.. varför lägger man in musik från nån gammal tysk porrfilm i en bankörningfilm?
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131
Trådstartare

18 Feb 2003 09:15
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131
Trådstartare

18 Feb 2003 09:26
Hmm här kommer lite info om vad som händer med Scoobyn också, skrivet av föraren, tydligen förlorade dom all bromsverkan innan en kurva
Citat: | Sucks !!!
For the guys that weren't there.............
Me driving with Matt passengering.
We were going into Redgate at the end of the pit straight, so that's acceerating hard in 4th at about an indicated 100+ mph (never look there)
It's quite a big stop for the tight right at Redgate. Went on the pedal - hits the bulkhead with zero resistance. More to the point, bugger all retardation either. A couple of pumps makes it obvious I ain't going to get any either.
These things always seem to happen in slow motion, so the only decisions left are what and how are we going to hit.
I've seen too many Imprezas slide into gravel, dig in, and roll so I decided to go in nose first to the gravel. Unfortunately the gravel was still frozen, so sod all retardation there then either .
Next is how scarily fast that tyre wall approaches when you are travelling fast. It looks quite big from the pits but I tell you it isn't !!
only one decision left to make and that is how to take the hit. First rule of crashing ?
MAKE SURE THE PASSENGER SIDE HITS (sorry Matt)
Seriously though at that speed you don't want a front ender because
A) the cars a write off
B) the engine tries to sit on your lap
Matt is a big guy, so there's no way he could get is legs up out of the way either, so it's a pretty easy choice...broadside it has to be.
So, I just had to turn it in at the last minute.
It also meant I had the benefit of a big squashy chap to soften the blow.
I've not taken the wheel off yet, but there was brake fuid all over the nearside front wheel, so I'm assuming either a piston seal or a hose line union split dumping all the pressure.
This cheers me a wee bit as there's not much could do about it but at the same time pisses me off because I didn't actually do anything wrong and still end up with a stuffed car. In a way I would be less pissed offf if I could say to myself "you daft twat, see what you've done. Serves you right for cocking up"
It also made me realise however what a fucking great bunch you lot are (you know who you are)
what with all the support, the lending of trailers, hanging around waiting, and of course Mark Tortolano for adding 6+ hours to his already long trip home.
Matt.....what can I say big guy ? Sorry mate, I hope you are not too sore today (I'll try not to do it next time until you've had your drive.)
Thanks for all the sympathteic posts....no need really though, car will be back and doing it all again
|
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42333

Forumägare

18 Feb 2003 10:33
_________________  Magnus Thomé
|
|