Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3988 besök totalt |
Vad kostar en Ringenhelg?
Jag är sugen på att åka ner och Ringenpremiära nu till våren/sommaren. Vad kostar en helg där nere egentligen? Jag är ju fattig student så jag ska erkänna att jag faktiskt tänkt tanken att sova i bilen för budgetens skull ![]() Hur mycket folk brukar det vara nere vid påsk och sensommaren förresten? _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
Re: Vad kostar en Ringenhelg?
Från Stockholm till Ringen och tillbaka är det ca 350 mil. Så med en liter per mil och liter broar och färjor så går väl resan på 5.000:- Kanske läge att flyga ner och hyra en bil, se bara till att försäkringen på hyrbilen inte exkluderar ett Ringen besök ? Med bensin och klippkort så kostar ett varv 150 - 200:-. Det bästa sättet att komma iväg är nog att inte räkna så mycket utan sätta sig i bilen och åka ner, använda kreditkortet och sen inte öppna bruna kuvert förrän du är färdig börsmäklare... Lite skrämmande information om hur mycket bensin det går åt. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Re: Vad kostar en Ringenhelg?
Transport kostnaden kan man ju inte komma bort från hur man än gör men att spara 30euro per natt är ju alltid något. Ta med en polare och splitta soppa mm. på vägen ner och hem samt at man kan ju oxå tälta på exotiska platser runt banan ![]() Ta med frilufts käk och billig bärs tänd en brasa å plocka fram guran och kvällen är fixad ![]() Nästan lika bra som tiergarten ![]() Kan väll dock bli rätt kalt under nätterna runt påsk.... _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jag o nån/några polare är i samma tanke att göra en billig resa nästa år... får se om det blir av... det sket sig i somras... ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Man borde få kunna söka Ringenbidrag på några tusen hos CSN ![]() _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
4 dagar på Ringen + en dag ute på äventyr i Tyskland och Danmark = 3500:- per person inklusive allt! Hotell, äta ute, varv på Ringen, VLN-tävling och allt annat som kan tänkas köpas där nere.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=11658 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=11642 Transportkostnaderna hölls nere pga av att bilen inte drog nån bensin... http://attitude.mine.nu/bilder/PorscheDaniel/Rejsas/Turistk%f6rningens%f6ndag/images/DSCN0604.jpg ![]() Edit: Vi var alltså två personer som delade på soppan. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Man kan ta sig billigt ner genom att lifta med någon eller flyga till Frankfurt Hahn med Ryan Air.
Det som gör det dyrt, är att få med sig sin egen bil. ![]() Själv kan man ju käka nudlar, men bilen går inte så bra på bröd och vatten... Att dela kostnaden med en eller flera lika tokiga kompisar är aldrig fel. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Intressant tråd detta!
Jag var på en liten tripp i sommras ner till Ringenregioner. Dock var det för tajt för körning! För mig var det ca: 210 - 215 mil enkel resa. Men jag bor ju iofs inte mest centralt. Kostnaden var väl ca: 5000:- för resan utan boende! Dock så skulle jag åxå vara mycket intresserad av olika möjligheter att bo "csn"-style!! Allså att bo i princip gratis i och med att transporten äter upp massa sekiner! Samma för mig angående sommaren. Hade tänkt att åka ner och "prova på" men blev billös i en brand. Så även jag siktar på en resa redan till våren så fort det blir ett bra läge! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
om man står ut med hyrbil så kan Ryan Air som sagt vara ett alternativ. Nu är det iofs lågsäsong och ringen förmodligen inte öppen, men jag bokade flyg ner nu på lördag. 14:- (plus skatter) t.o.r./pers. Allt som allt inkl. skatter och avgifter går det på 831:- för tre pers.
![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Att flyga ner känns inte aktuellt. Ska man åka så vill iaf jag ha den egna bilen. "Ich will xum Ring" står den och skriker i carporten.
D. Magnusson: Även om det var en Diesel så är jag impad av att du höll ner priset så pass ![]() En sak jag tänkte på. Blir det billigare att ta färjan Rödby - Puttgarden eller är det billigare att ta omvägen så man åker genom Danmark och kommer ut i Flensburg och på så sätt slipper färjan en gång? _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
Eller varför inte Trelleborg - Travemünde??
Jag åkte via Rödby - Puttgarten sist. Men kommer nog att välja Trelleborg Travemünde denna gång för att få vila/sova där istället för att betala en natt nere i Tyskland. Bara för att hålla nere priset innom budget. ok , färjan är dyrare möjligtvis gentemot Bro/färja via Danmark.. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Brukar inte räkna så noga vad mina resor ner till
![]() Bensin till 292 mil, 4 övernattningar, färja Danmark - Tyskland, Öresundsbron, 6 varvkort till banan + lite annat. = 7275 kr _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Det kan även bli hur dyrt som helst...
Bäst att inte räkna efter! ![]() Mitt motto är: Man ångrar oftast inte det man gjort, utan det man inte gjort! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det roliga var att vi inte aktivt höll ner priset genom att snåla. Enda var väl att vi inte åt lunch ute utan bara middag. Vi åkte till Lidl och handlade lite mat och hade med oss ut till banan... Vi åkte genom Jylland men det var mest för att det var kul. Ibizan drog bara 0.55 trots att vi körde hyffsat hårt på Autobahn. Den gången jag åkte ner med min M3E30 kostade det mer än 6000:- så det är ju lite skillnad. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Ett alternativ till färdväg kan också vara att ta färjan Göteborg - Fredrikshavn(danmark) och köra ner den vägen till tyskland istället. Frun och jag har ibland köpt en så kallad "lillsemester" hos stena line, vilket är ett paketpris på färjan Göteborg-fredrikshavn inklusive en övernattning med frukost i danmark, prisvärt för två i alla fall. Då brukar vi välja ett ställe att sova på som ligger nära Flensburg (tyska gränsen) för att sedan nå lämplig destinationsort i Europa dagen därpå. Avstånd Fredrikshavn- Flensburg nästan 30 mil. Man sover trots allt bättre på hotel än färja...
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||
Soppa TOR Gävle-Ringen+12 varv med Vipern, 7000:-. 3 nätter, 1400:-. Mat 3 dagar, 1200:-. 12 varv, 1400:-. Bitburger 20st, 500:- och lite Jäger 200:- Tot 11,700:-. Värt varenda krona utan tvekan!
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Gud va billigt du kom undan. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Va billigt du kom undan. ![]() Mitt sista besök på ringen kostade 66000:-. Då betalade jag allt för min bror förvisso samt att R-däcken och en del klossar är med i beräkningen ![]() Men det var värt alla kronor ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3988 besök totalt |