Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ny kitcar från Västindien!
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (2745 totalt)
N-Joy Motorsport
Linköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 255


Trådstartare
Ny kitcar från Västindien!

www.ddrmotorsport.com

Vad tycker ni?
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Den påminner om nånting...

_________________
Johan Rådlund
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3489



Det roliga är att dom nämner vilka dom fått inspiration ifrån men dom utelämnar en viss McLaren F1

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



"kopia" eller inte så är den tuff thumbs up

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
ted.brink
Eslöv
Här sen Mar 2004
Inlägg: 221



Flitiga på att fotografera!!

Bilder på byggnationer tycker vi om.. Och speciellt när det handlar om glasfiber..

Förstår dock inte varför dom använde gelcoat när dom gjorde formarna???

/Ted

_________________
Ted Brink
http://www.brinkmotorsport.se
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Är inte det det normala? Att använda gelcoat alltså.

_________________
William Ekström
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Dubbelpost. (Av okänd anledning.)

_________________
William Ekström
Citera
N-Joy Motorsport
Linköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 255


Trådstartare
Som ni säger, den är lik världens häftigaste bil och det kan ju inte vara fel!!!

Ang. gelcoat i gjutformarna så får gjärna någon förklara varför???
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



om gelcoaten blir det yttersta lagret i formen så blir det nog en slätare och finare yta i formen. Och gelcoat är nog lättare att bearbeta om man vill putsa till formarna ytterligare.

_________________
William Ekström
Citera
ted.brink
Eslöv
Här sen Mar 2004
Inlägg: 221



ok.. trodde bara att man använde det sen när man gjöt den slutliga produkten i formarna..

Men det är klart.. jag har själv provat med att lacka i formarna innan gjutning men det släpper ju rätt lätt sen så gelcoat är kanske inte så dumt ändå..

_________________
Ted Brink
http://www.brinkmotorsport.se
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Det blir altså en snyggare kaross på en mr2:a vet inte om det lockar jättemycket faktiskt. Känns som en fiero-testarossa ungefär.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



N-Joy Motorsport skrev:
Ang. gelcoat i gjutformarna så får gjärna någon förklara varför???


Själklart har man gelcoat i formen.
Det är mycket höga krav på finisch i en gjutform.........

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



gzon skrev:
Det blir altså en snyggare kaross på en mr2:a vet inte om det lockar jättemycket faktiskt. Känns som en fiero-testarossa ungefär.

Den kanske blir lättare? (har lite svårt för lbs-översättning)
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



gzon skrev:
Det blir altså en snyggare kaross på en mr2:a vet inte om det lockar jättemycket faktiskt. Känns som en fiero-testarossa ungefär.


Fast till skillnad från en Fiero-Testarossa så är det väl delar från MR2:an som används i ett rörramschassi här och inte att man enbart byter ut karossdelar?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Jag vill ha en....

Är det någon som har några åsikter om proportions-riktigheten mot en riktig..??
Sitter hjulen rätt i hjulhusen...osv.

Har någon sätt ett pris..??

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Joakim Winkler skrev:
gzon skrev:
Det blir altså en snyggare kaross på en mr2:a vet inte om det lockar jättemycket faktiskt. Känns som en fiero-testarossa ungefär.


Fast till skillnad från en Fiero-Testarossa så är det väl delar från MR2:an som används i ett rörramschassi här och inte att man enbart byter ut karossdelar?


Enl. vad det står på hemsidan så är likheten slående i alla fall.

"we are most likely going to offer a wide range of options, from body panels offered to fit the stock MR-2 chassis, engine performance upgrades, interior feedback (gauges) options, "do-it-yourself" packages, etc., even automatic transmission options for the ladies. Please check back here regularly for continuous updates.
The Toyota MR-2 was chosen for our project due largely in part to the engine location, the large number of aftermarket parts available for it, its already great handling abilities, and the fact that the 3S-GTE Twin Cam 2.0L engine is one of the most stout 4 cylinder engines available today"

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



edit: dubbelpost

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



OK, jag tänkte på detta som också står på samma sida. "The chassis will be a full tubular chassis with the custom body on top". Antingen betyder det inte det jag tror det gör eller också har de svårt att bestämma sig.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 856



ButterflyRacing skrev:
Har någon sätt ett pris..??

30-40k$

_________________
Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis"
Legitimerad tvålkoppsförare..
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Joakim Winkler skrev:
OK, jag tänkte på detta som också står på samma sida. "The chassis will be a full tubular chassis with the custom body on top". Antingen betyder det inte det jag tror det gör eller också har de svårt att bestämma sig.


hehe. killen kanske är lite "skitzo"

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
JockeB
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 14



What chassis in this car built on?
This car is being based on the popular Toyota MR-2 from 1990-96, using this car as a platform, we are building a Full Tubular Chassis to accommodate most of the MR-2's factory drivetrain components (i.e. engine, transmission, suspension, etc.). The wheelbase is a lot bigger than the MR-2 though, so overall dimensions are different

Eftersom de sträcker ut MR2'an behöver de antagligen några rör
Lite som när man bygger om Fiero till countach
http://www.lambolounge.com/Chassis/Fiero-chassis/Chassis-Fiero/Wittl/index.asp

_________________
Joakim Bergfors
Citera
Allmänt banåkaforum
Ny kitcar från Västindien!
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (2745 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande