Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2745 totalt) |
|
||||
Flitiga på att fotografera!!
Bilder på byggnationer tycker vi om.. Och speciellt när det handlar om glasfiber.. Förstår dock inte varför dom använde gelcoat när dom gjorde formarna??? /Ted |
||||
ok.. trodde bara att man använde det sen när man gjöt den slutliga produkten i formarna..
Men det är klart.. jag har själv provat med att lacka i formarna innan gjutning men det släpper ju rätt lätt sen så gelcoat är kanske inte så dumt ändå.. |
||||
Själklart har man gelcoat i formen. Det är mycket höga krav på finisch i en gjutform......... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Fast till skillnad från en Fiero-Testarossa så är det väl delar från MR2:an som används i ett rörramschassi här och inte att man enbart byter ut karossdelar? _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Jag vill ha en....
![]() Är det någon som har några åsikter om proportions-riktigheten mot en riktig..?? Sitter hjulen rätt i hjulhusen...osv. Har någon sätt ett pris..?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Enl. vad det står på hemsidan så är likheten slående i alla fall. "we are most likely going to offer a wide range of options, from body panels offered to fit the stock MR-2 chassis, engine performance upgrades, interior feedback (gauges) options, "do-it-yourself" packages, etc., even automatic transmission options for the ladies. Please check back here regularly for continuous updates. The Toyota MR-2 was chosen for our project due largely in part to the engine location, the large number of aftermarket parts available for it, its already great handling abilities, and the fact that the 3S-GTE Twin Cam 2.0L engine is one of the most stout 4 cylinder engines available today" _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
OK, jag tänkte på detta som också står på samma sida. "The chassis will be a full tubular chassis with the custom body on top". Antingen betyder det inte det jag tror det gör eller också har de svårt att bestämma sig.
![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
hehe. killen kanske är lite "skitzo" ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
What chassis in this car built on?
This car is being based on the popular Toyota MR-2 from 1990-96, using this car as a platform, we are building a Full Tubular Chassis to accommodate most of the MR-2's factory drivetrain components (i.e. engine, transmission, suspension, etc.). The wheelbase is a lot bigger than the MR-2 though, so overall dimensions are different Eftersom de sträcker ut MR2'an behöver de antagligen några rör ![]() Lite som när man bygger om Fiero till countach http://www.lambolounge.com/Chassis/Fiero-chassis/Chassis-Fiero/Wittl/index.asp _________________ Joakim Bergfors |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2745 totalt) |