Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1008 besök totalt |
Hur mycket fjädrar en låsring tillbaka när den är monterad?
Lite skum topic men jag ska förklara läget... Har rivit en drivaxel och bytt damasker och grejat. Har inte så bra verktyg så man får ta vad man haver. För att göra en tämligen lång hitoria kort så blev drivaxeln lite märkt av min framfart med hammaren. Godset precis ovanför där låsringen ska sättas sjönk ner lite på ett ställe vilket gjort att låsringen inte går på helt smärtfritt. Tror dock att låsringen sitter ok men vill dubbelkolla med er. Den sitter lite spännt och är alltså inte lika "slapp" som när den inte är monterad. Gapet som är vid öppningen på den är kanske det dubbla mot vad det är i "slappt" läge. Hmm... Förstår knappt själv vad jag skrivit men är för trött för att komma på bättre formuleringar. ![]() _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Re: Hur mycket fjädrar en låsring tillbaka när den är monter
Tips: Låsringsspår på typ drivaxlar brukar gå utmärkt att "renovera" med bågfilen! Iallafall efter sån misshandel som du beskriver ![]() |
||
precis! Hmm... kanske skulle försöka få fatt i en bågfil som det tipsas om. ![]() _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Haha ![]() Ja, det man inte vet har man heller inget ont av... ![]() Kan ju bara tänka mig min sambos reaktion om jag stog med hennes nagelfil och filade på en fettig drivaxel ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1008 besök totalt |