Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2967 totalt) |
KVARSTÅENDE PROBLEM med servern
1. Pga flytten så fungerar inte utgående mail f.n. Dvs inga mailnotifieringar mailas ut men vad värre är så skickas inga aktiveringsmail ut till de som registrerar ett nytt konto ![]() 2. bilduppladdningen verkar inte fungera heller. Troligtvis pga det bytta ipnummret..... Arbete pågår ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
|
||||||
Steffe och Danne och Falk har även de lagt massa tid på detta....
Jag blir så j****a trött på allt strul... Snälla snälla snälla får jag tebax min internetlina snart ![]() _________________ ![]() |
||||||
När du får tillbaka allt till det normala, vilken form av ersättning kommet du då att få? Är det kanske så trist att det inte är aktuellt, kanske? > ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Ehhhh... ersättning?Jag är glad om jag får tebax min internetanslutning. Jag borde ju inte behöva betala för den åtminstone den tiden jag är utan den.... Det är väl vad man kan räkna med som bäst. Lite ytterligare info om vad som kommer hända: Jag kommer bli överflyttad till Bostreams EGEN adsl istället för Skanovas vilket jag tror är ett mycket stort plus. Dessutom så har jag fått en kontakt inne på Bostream som både gillar Rejsa och har "pondus" i organisationen och driften. Det är en helt avgörande anledning att stanna kvar. För att bara ha kontakt med Bostream via deras kundtjänst... jag det har jag många egenupplevda helt otroliga skräckhistorier om.... Tack o lov har linan varit bergstabil i enormt långa perioder så jag sluppit ta kontakt med dem.... Under alla år jag haft linan så har det bara varit två perioder då det varit instabilt ett tag men däremellan har den varit uppe 24/7 i månad efter månad efter månad... _________________ ![]() |
||||||
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Angående ersättning så har jag för mig att brorsan slapp betala två månader när det strulade här hemma, men då var vi inte nedkopplade en vecka i sträck...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jag får ett mystiskt felmeddelande när jag postar nu.
Vad har Steffe ställt till med? ![]()
|
||||||
Det där låter skumt. Vart inte bostream uppköpta av BBB för inte så länge sedan? Trodde BBB hade bestämt att flytta över alla kunder från bostreams nät till deras egna?
Det låter som att servern som forumet står på just nu inte har ställt in (eller har tillgång till) någon smtp-server att skicka mailnotifieringar med. Se till att du kryssar ur saker såsom "kontakta mig vid svar" osv. _________________ ![]() 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||||||
[/quote]
Det där låter skumt. Vart inte bostream uppköpta av BBB för inte så länge sedan? Trodde BBB hade bestämt att flytta över alla kunder från bostreams nät till deras egna? [/quote] Jo det stämmer att Bredbandsbolaget köpt Bostream i början av Augusti och att Bostream kommer försvinna som varumärke inom några månader. Jag håller med om att Bostreams kundsupport inte är den bästa, men jag kan trösta er med att Bredbandsbolaget inte är ett dugg bättre ![]() Jag kör själv Bostreams fiberlan och är MYCKET nöjd med tjänsten som sådan. _________________ Mathias Wendt 330 Ci -01 |
||||||
Även om jag förklarar för dig så kommer du inte begripa ett dyft ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Datorer i all ära, men vem av oss hade schysstast linje genom velodromen på Gelleråsen? ![]() Jaja, jag vet att det är OT... |
||||||
Rättstavning ligger inte för dig, va!!! HÄLLRE Tyvärr fluktade jag inte i backspegeln när vi körde på Gelleråsen ![]() I övrigt är jag fullt sjuk. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Velodrom på gälleråsen?????? Den beordrade väl FIA bort på både Åsan och knutan för sådär e 15 år sedan? senast jag åkte i "vältodromen" på Åsen var 1985, då tappade jag 2 hjul, en del bärarmar och plast på min FF1600. Jo jag tappade en del självförtroende och några kronor också... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Jag tror jag löst mailproblemet.
Tekniskmumbojumbo: Rejsaservern kan inte göra dnslookups av någon anledning (troligtvis pga brandväggen) och kunde därför inte hitta vilket ip smtp (mail) servern låg på. Men jag kollade upp vilket ip det var hemifrån istället och la in det direkt istället för namnet och det verkar ha löst det hela. Men att rejsaservern inte kan göra dnsupplsag kan naturligtvis ge andra problem som vi inte märkt än.... _________________ ![]() |
||||||
Felmeddelandena slutade men har någon faktiskt fått email härifrån ÖHT idag tex? _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2967 totalt) |