Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1120 besök totalt |
Sviestad banskisser o beskrivning klar
Jag har fått lite feedback på själva spårvalet. Nu satt jag o försökte o justera men fick inte till något vettigare än det jag hade... så det får duga tills vi är där och åker på riktigt nästa gång. Jag har dock lagt till text för alla partierna. Läs, begrunda och kom med kritik ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Jag läste just Sviestad-beskrivningen
och det verkar som om jag gjorde det mesta rätt då jag var där. En sak har jag dock inte lyckats med och det är varvtiden. Du skriver att man skall åka på 1:10-1:15, men jag klarar inte att åka långsammare än 1:09. Vilket banparti tror du jag åker fel i? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Re: Jag läste just Sviestad-beskrivningen
LOL!!! Byt bil! ![]() Porschar åker ju mellan minuten o 1:10 om de har en dålig dag... Men tiderna som jag skriver på alla banor är för "normala" gatbilar på gatdäck. _________________ ![]() |
||
Apropå att åka fel...
Jag har ett bestämt minne av att rondellen avverkades moturs när jag åkte där senast eller blandar jag ihop det med depå-in/ut-farten? Finns det alternativa sträckningar? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
När du åker ut från depån via rondellen så stämmer det som du säger. Beror ju på hur arrangören vill ha det iof.... men det är nog en vanlig variant. Man kommer alltså in på "banan" norrifrån precis innan (26) när man åker ut från depån. _________________ ![]() |
||
Jag skall kanske inte berätta att det var med galen fjädersättning, första gången jag åkte på Sviestad. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1120 besök totalt |