Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2255 besök totalt |
Re: Boende Nurburg
Jag är lite novis på oldTimer om de använder GP-slingan, men annars så tror jag Dorint är svårslaget! 1a eller 2a våningen med utsikt över start/målrakan på egen BALKONG! (kan dock vara lite dyrt ca 90euro per natt i STORT dubbelrum om man bokar via internet) http://www.dorint.de/nuerburgring/in Spelar ju ingen roll om det snöar eller blåser halvorkan! Man har ju sitt på de torra ändå! ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Jag har inte bott pa Dorint men tittat pa deras prislista, jag valde ett annat boende. Kika www.nurburgring.de efter boendeinfo.
_________________ Anders Hansson |
||
Ett dubbelrum på Dorint ut mot banan under stora tävlingar får du aldrig för 90 Euro! Var har du fått det priset ifrån? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Sök gärna på ordet "boende" i detta forum, så hittar du en del matnyttigt.
![]() Själv föredrar jag att bo i själva byn Nürburg. Helst på ett mindre och billigare ställe, med krypavstånd hem på natten. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag tycker Am Tiergarten är en bra kombination av pris, service och kvalitet. Bra rum, kanonfrukost och mycket trevlig personal. Att det ligger ovanpå restaurangen Pistenklause där man ofta äter och dricker middag är ytterligare en fördel Vill man bo lite billigare rekommenderar jag Pension Zimmer eller Haus Gerda, den senare har dusch och WC i korridoren. Kolla på www.nuerburg.de för olika alternativ. |
||
Det går annars jättebra att bara hyra plats hos någon trevlig dam, exempelvis i Adenau.
![]() ![]() ![]() Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||
Ööh får väll dra till baka de där med 90euro... Verkar vara fult ändå ![]() När jag har bott där innan två ggr så kostade de 90 för "mini" svit per natt men då var det ju inga tävlingar heller. Men ett grymt lyxigt hotel med jädrigt flott bastu/pool avdelning är det vilket fall Å i rumen ingår gratis Go-cart körning på muséet oxå ![]() Men efter ett par vänder till ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Det finns även rum med badrum eller duschkabin hos Haus Gerda. Men de flesta rum saknar dessa fasiliteter. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Barn kalaset var kanske inte lyckat men att få bjuda BMWs testförare på en Jäger var kul! Tror vi pröjsade 90euro för etage rummet i anexet för 3pers med utsikt över rakan ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Bättre boende än på http://www.f1-nuerburgring.de/ är nog svårt att hitta. Superfräscht, billigt, genomvänligt och engelsktalande. Ägaren har dessutom en Porsche i garaget som han kör med!
Enda nackdelen är att det inte ligger på krypavstånd från Pistenklause och de andra vattenhålen... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
För de som vill följa rejset från sängen kan ju Dorint rekomenderas..... ![]() .....men ärligt talat så ses det ju bäst live från balkongen! ![]() ![]() Nej, lägg pengarna på annat och ge er ut i skogen och drick öl ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2255 besök totalt |