| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Är detta nya TT?
|
1665 besök totalt |
|
|
||||
|
Tysk bildesign är snart sämre än japansk!
BMW, Maybach och nu DKW är på tillbaka väg mot 30-talets tyska meningslösa vulgostil i modern tappning. Hoppas dom inte har ngn ny korpral på g... Man får väl intresset för lägga tyska bilar åt sidan, tills dom nyktrat till igen och åter gör de snyggt designade bilar man bevisligen kan skapa i duschklandt. ...men, men bildesign är ju kontroversiellt och personligt, så jag hoppas att några gillar den rådande desingtrenden i tysk bilindustri, men jag gör det inte! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
jag tycker att dom är snygga...kanske lite trist att alla modeller har samma "käft" där fram...men samtidigt så ger det en ett bra intryck...man vet direkt att det är audi och att glapper emellan dom olika modellerna/priserna inte ser så stort ut...
_________________ Björn Hansson |
||||
Ja, de här är ju väldigt fula...eller, kanske inte?
Concept R
Concept C
Tycker den var väldigt lik gamla... Fronten med lyktor som skiljer för det mesta.
Tycker att Audi har tagit ett riktigt bamsekliv framåt i design och slår faktiskt allt på fingrarna. Riktigt läcker är denna TT också. Står en -02 här ute nu och jag ser gärna att den får besök av en såndär ny en
_________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Näää... BMW's 1:a har ju hängbuk. TT:n ser iaf ut att hålla in magen.
Trött? Jag tycker den ser ut som död fisk.
_________________ Anders Dauner |
||||
|
[quote="Atariman"]
Ja, de här är ju väldigt fula...eller, kanske inte?
Jo, nog finns det glädjande en o annan snygg tysk bil fortfarande!
VW har faktist klarat av att hålla stilen, eller t.o.m. förbättra den. Passat är fortfarande stilren, Polo likaså. Nya Golfen, är nästa lika snygg som Golf 1:an. Speciellt i GTI utförande. Touareg är betydligt bättre designad än Cayenne, som ser fjantigt vulgo ut. Nu gillar jag inte fjolle-jeepar och SUV:ar speciellt, men Toureg ger faktist ett visst ha-begär pga sin Strictly business design. Porsche håller nog också på att nyktra till i designen, tror att fläsk Porschar som Cayenne, 928 etc är enstaka missar. Nya Boxter ser t.ex. riktigt trevlig ut. Även om det är långt kvar till 356 Coupe och tidiga 911:or.... Ska jag vara riktigt ärlig tycker jag också Mercedes är påväg tillbaka ur en flera decennier lång designsvacka. Audi och BMW verkar dyka som någon gammal Junkers 87 stuka ned i den svackan istället... Opel???? Ups and downs, men Ascona A, Rekord C och Rallye-Kadett B blir svåra att överträffa för dagens oplar. Möjligen Speestern som ju har en betydligt fräckare design än sin kunsin Lotus Elise, som tyvärr vårdar den inte helt sällsynta brittiska rätt taffliga kit-car designtraditionen. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Tja en viss likhet kanske finns där... Annars tycker jag att VW concept R är väldigt lik Vauxhall VX Lightning, som inte är en ny version av Speedstern utan ett concept baserat på Pontiac Soltice...
hmm det var tre exempel på nästan samma sak... Det kvalificerar som en "spaning" eller hur?
ok då, det är väl visserligen planerat för mer motor i VW:n... EDIT: oooopps, det blev visst rätt mycket off topic där... sorry... _________________ Mattias Meldert |
||||
![]() |
Bilder o videos
Är detta nya TT?
|
1665 besök totalt |