Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Modda framvagn BMW E21
1 besök senaste veckan (1329 totalt)
inka
Kalmar
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Modda framvagn BMW E21

Mitt första inlägg här! Hej!

Håller på o bygger banprojekt av en gammal E21:a o har kommit till framvagnen nu. Som det ser ut nu så går det ju inte o köra med justerbar krängare fram för den är en del av framvagnen. Krängaren håller hjulet i längsled oxå. Dit jag vill komma är att det ska vara liknande som på en 02:a, alltså ett separat stag från kaross till länkarm. Bilen ska vara gat-reggad så frågan är vad jag får göra. Det enklaste måste väl vara o göra fästen i karossen till en uniball som sen genom ett stag går bak till länkarmen. Vart får jag reda på hur stort lager jag behöver o vart köper jag det?

Tack för en fantastisk sida!

Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

http://195.163.130.224/ Så kommer du till BMW SC och leta lite på sidan , finns många som åker E-21 i standar klassen

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Hade en E21-rallybil en gång som var ombyggd i framvagnen på det viset. Har för mig att det var en M16 uniball som satt där i framkanten. Dock har det väl lite att göra med kvaliteten på dem också..?

Finland
Här sen Sep 2004

Ska också göra nåt åt min framvagn på e21an i vinter, kan du visa en skiss lite hur du tänkte göra, har aldrig kikat under en 02 så jag har ingen aning hur det ser ut...

Kalmar
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Då kanske det kan vara mening o fortsätta o fundera på detta om det provats i rally-svängen! Nån som vet vart det finns uniballs för rimliga pengar o nån som kan välja rätt storlek åt mig?

Dekker: Det här med skisser o så på datorn e inte riktigt min grej, men tänkt dig att du plockar bort hela krängaren. Sen gör du något slags fäste i karossen där fästerna till krängaren sitter nu. I fästet är det tänkt o sätta nån uniball av rätt storlek o sen ett stag rakt bak igenom länkarmen (som slutet på krängaren ser ut nu). Jag vet inte riktigt vad som finns o tjäna på detta förutom att man kan montera justerbar krängare.......jag vill mest ha nåt o göra:).

Modda framvagn BMW E21
1 besök senaste veckan (1329 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande