Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8654 besök totalt |
Så kunde man inte ens hålla fingrarna borta från en GT3a!
1. Modifierad front typ GT3 RS och 99/00 Supercup bilarna med 3 luft utsläpp ovanpå stötfångaren, installerat alu nät samt omlack. Även spacklat nr. skylt hål i stötfångaren. ![]() 2. Installerat skyddande svart alu nät i kylar insläppen. ![]() 3. Flyttat fram mellersta kylaren 20mm och lutat den något framåt i ovankant som på Supercup bilarna för ökad genomsläpp och uppåtriktad luftström. Bilen går nu ca 10 grader kallare när den är varm och skall ge bättre downforce genom att mer luft passerar över bagage luckan. 4. Installerat FVDs version utav Porsche Motorsport GT3RS luftscoop på vingen. (Tycker mig märka något bättre gas respons vid 100+ km/h) ![]() 5. Färganpassad mittkonsol ![]() 6. Färganpassade hål i stolsryggarna ![]() Jag e super nöjd! Ciao, Johannes E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
Är det radarvarnare eller laservarnare som sitter under radion? Jag som trodde att polisen där nere bara uppskattade när bilägarna använde bilarna "ordentligt"
![]() ![]() ![]() Vad ligger bötesbeloppen på? Just utifrån gemene mans ekonomiska möjligheter....15000 sek för +10km/h? ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
Matrox,
Yes, facket under instrumentbrädan på förarsidan är till för instruktionsboken med fodral. Tobbe, Det är styrenheten Du ser under radion, den styr shiftlighten som sitter på rattkåpan i bild 4, radarvarnaren sitter med sugproppar i vindrutan! Böterna är ca. SEK 400 för upp till 140 km/h och SEK 800 om man överskrider 140 km/h, kör man fortare än 170 km/h så får man skaka galler i en vecka och bilen blir beslagtagen i 1 månad! Tur att vi sedan i våras har Dubai Autodrome att rasta bilarna på! I helgen är det Hondans tur att rastas på banan! Ciao, Johannes E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
Sedan 28 November 2005 så finns nu bilen i Sverige. Måtte tiden gå fort till Juli då jag kommer hem och kan använad bilen! Nu även utrustad med Supercup broms kylning, en Blitz R-VIT och en D1 Spec Volt Stabilisator,
Ciao, Johannes E. _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8654 besök totalt |