Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (1378 totalt) |
Materialval i bussningar
![]() nu har jag letat och letat och letat på detta forum och på en massa andra angående materialval till bussningar i hjulupphägningen. alla verkar använda olika plaster/gummi med varierande resultat. men de flesta trådar rinner ut i sanden. skulle vara intressant att veta vad du/ni använder till era olika bilar och för/nackdelar med de material ni har använt. om det nu går så ser jag gärna att tråden hålls så smal som möjligt, dvs. bara frågor och svar rörande materialvalet och för/nackdelar. ser gärna att ni kan skriva ut pris och inköpsställe så man får nån relation till det med. hoppas att nån kan svara! ![]() _________________ Björn Forsberg |
||
Jag använder Delrin som jag köpte på metall firma (kommer inte ihog namnet) i Jordbro Söder om stockholm.
Kostade runt 250kr för 1meter 50mm rundstav (fanns i svart och vitt) Har åkt två fulla banåka säsonger med dessa bussningar utan att dom blivit glappa eller spruckit. Det blev stor skillnad i styrrespons och greppkänsla. Delrin är ett nylon liknande material, men som klarar tryck och slag bättre än nylon, samt ändrar inte egenskap om det råkar komma vätska på bussningarna. Se bild: http://w1.256.telia.com/~u25600035/s _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Jag skall kolla om jag kan hitta kvittot hemma. Firman var inte av något av dom du nämnde utan en grossist firma, kollar det också. /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Christian Berner är en stor svensk grossist. Vi köper hem en hel del därifrån och är mycket nöjda med både kunskap och service
![]() De kan säkert tala om för dig vad du behöver ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
jag har hört på momentum och de rekomenderade Amid PA6. det kostade 200kr/meter för 45 mm stav. Och 310 för 50 mm
tydligen så skulle det vara beständigt mot det mesta och slagtåligt och låg friktion. någon med erfarenhet av det? jag har inte känt och klämt på det än...men dom rekomenderade det. _________________ Björn Forsberg |
||
PA6 är väl nylon vill jag minnas.. PA6G är gjuten nylon, ska vara ännu bättre enl. försäljare på "molybon" vid stora belastningar. Finns även med ingjuten olja för bättre smörjegenskaper _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (1378 totalt) |