Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1122 besök totalt |
Tack för svaren!Magnus du som e en klippa på på både däcks frågor och fjädring.Håller på att handla stötdämpare till Accorden.Det jag har kollat på är Bilstein sport sats dvs fjädrar och ståtdämpare.KW coilovers variant 1.Har även kollat på D2 coilovers .Utbudet är ganska litet till min bil eftersom den är ganska udda.Vad har du för erfarenheter och vad skulle du rekomendera?Hade tänkt mig att betala ca 10000kr/Jensa
_________________ Jens Herke |
||
D2 vet jag inget om alls faktiskt. De andra två brukar ju vara bra grejer kvalitetetsmsässigt. Men det som är det viktigaste är att du väljer det kitet som är bäst avstämt för din bil o vad du ska ha den till och tex att det funkar även om du lättar bilen (du har ju tillgång till lite kolfiberhuvar o annat typ
![]() Fråga runt bland andra ägare och lyssna mest på de som använder sin bil på bana och verkar ha kört o provat lite olika saker. Lite väl enkelt svar men så är det ju.... _________________ ![]() |
||
Det ska funka till vardag med men ändå vara ok på bana.Vet att Bilstein sportsatsen är bra men är KW coilovers så mycket bättre ?Frågan är om den är så mycket bättre att det äe värt att lägga 4-5k extra eller nöja sig med Bilstein satsen?KW är ju iof justerbar i höjd men frågan är om hur lätt det är att höja o sänka efter en svensk vinter?/Jensa
_________________ Jens Herke |
||
H&R brukar använda sig av Bilsteins dämpare i sina ben och KW brukar väl köra Konis gula i sina ben har jag för mig. _________________ Peter Karlsson |
||
Kan finnas tips här http://www.hondatuningmagazine.com/ leta runt på sidan , finns ganska mycke där om div _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1122 besök totalt |