Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
5 besök senaste veckan (2084 totalt) |
Lossa vindruta på Porsche 924
Jo, jag vet, jag borde skaffa en verkstadshandbok (typ Haynes), men har inte gjort det än... Har sett att det sitter två fästen längst ner på rutan (se bild) och undrar om det är så enkelt att man lossar dessa och släpper ner rutan något för att få loss den. Är det så enkelt? ![]() _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||
Jag vet inte hur det ser ut på din bil.....men rutan är väl limmad..??
Klackarna under rutan brukar vara till för att man ska få rutan i rätt läge när man monterar den. Det finns en tvinnad ståltråd att köpa.......som man pillar in mellan rutan och karossen....som man sågar ur rutan med. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag håller med Håkan! Klackarna är bara för att hålla rutan i rätt läge i höjdled, låt dom sitta och såga genom limmet som håller rutan mot karossen.
EDIT: När glasmästaren bytte min ruta så lossade de sidodelarna av metalllisten som går runt rutans sidor och överdel. Överdelen satt kvar under bytet vad jag minns? Lycka till! ![]() Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Köp en tråd....och försök inte att såga med ett bågfilsblad...eller något. Då kan du lika bra ta hammaren, på en gång. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Håkan: Är det pianotråd du menar eller någon annan och vart köps den i så fall?
Hur får man igenom tråden "I början"? Det känns som om man skulle behöva någon form av syl. (Jag hade tänkt byta mina limmade sidorutor) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
"Folkrace"-varianten som vi körde med inför vårt lilla Stollelopp var en tunn böjlig kniv, tror det var en gammal brödkniv eller så... Den sågade vi loss en limmad Volvo 240-ruta med iaf. Funka skapligt.
Lycka till, Peter! ![]() Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Det är ett par-tre trådad som är tvinnade...vet inte var man köper dom. Bilglasmästaren...kanske. Det är et jävla pill att få igenom tråden från början.....men brytkniv är ett tipps. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ville bara försäkra mig om att du Peter känner till www.944sverige.com som är ett kanonforum för alla frågor runt meckande med 924or...
Nu fick du ju många och bra svar även här, men skadar ju inte med flera källor om du ska fixa iordning en gammal 924:a. ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
5 besök senaste veckan (2084 totalt) |