| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Så här bör ett garage se ut!!!
|
6445 besök totalt |
|
Många har nog inte ens ett så välbyggt hus att bo i!
Porrgarage (Många bilder) /Manuel _________________ Manuel Holenstein |
||||
|
Men han kunde ju inte få upp Suvven med liften maxhöjd
Iofs behöver den inte höjas så högt
Det var ju inte direkt ett 3x6m standardgarage med 2å30 i takhöjd... |
||||
|
...å de va ingen centralpelarlyft försänkt i golvet, heller, utan en vanlig 4-pelarlyft.
Ja,ja en del har inget sinne för detaljer
Vaddå Jag avundsjuk???
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Dom har glömt en sak. Var ska man stå och spruta gnistor med vinkelslipen utan att man sabbar lacken på de parkerade bilarna?
Jag ser heller ingen svarv, fräs, bromsbänk, flödesbänk, mm som finns i mitt drömgarage..
_________________ William Ekström |
||||
Vem vet... svarv, fräs mm kanske finns i den "lilla boden" bredvid.
_________________ Manuel Holenstein |
||||
Jag håller med.... som tidigare nämt, vart ska gnistrorna från vikelslipen spruta????
_________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||
hade jag haft GT3:an hade jag på stört slitit bort de fula bulorna på bak-stötfångarna som bara usa-modellen tvingas ha...inte vackra och som sagt byt spelet och det fina golvet mot en svarv, en fräs, en rör-bock och en redig svets så hade mitt drömgarage varit där... _________________ Björn Forsberg |
||||
Skåpinnehåll: Snap-on vkertyg i röda askar, givetvis vaxade och polerade, så att det blänker. Nya diagnosisntrument med inplastad, aldrig öppnad manual. Det stora skåpet vid väggen är det som innehåller städ och putsgrejor. Får känslan att garaget är byggt för att man ska kunna gå ut dit, ta en kall öl, vaxa på Porschen, spela TV-spel med polarna, eller polera skåp och golvplattor. Läckert att visa upp, men så mycket skruvande är det nog inte planerat för? Bling-bling har spritt sig från bil till garage
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
vill lägga mig i lite
Det där garaget uppfyller ju inte direkt svenska byggnormer. Uppriktigt sagt tycker jag att alltihop, hela bygget, verkar lite konstigt. Bara för att nämna några saker: varför gjuter man plattan efter stommen, varför så tjock platta, varför så MÅNGA "veka" takstolar mm Något som jag nästan kan garantera är att plattan kommer att spricka på sina ställen. Har man sådan där sankmark så gäller det att padda ordentligt stor "markvibbra" samt ha både över och underkants-armering gjord av typ 10-12 mm järn. Kan i och för sig inte se om dom höjt k-värdet i betongen, men det är en sak som är viktig också, skulle själv tagit k-40 betong med 12-sten. Jag tar inte upp sådant som isolering då jag förutsätter att garaget är beläget i ett varmt land. Nu har jag fått nämna några saker i alla fall, men i övrigt så är garaget fint! MVH Jocke _________________ joakim sahlsten |
||||
|
Hur som haver så är det ett helt klart coolt garage, än om det inte är det mest praktiska jag sett!
Själv förstår jag inte vad man ska med en lyft som lyfter på däckena, med de dära enorma plåtshoken. Man kommer inte åt nånting, nere på OKq8 här i h-sand har de enpelarlyft med två dunder feta plåtshok att köra upp på, och med dessa går det att byta olja... sen? Går tame*pip* inte ens byta däck!? *argh* näe två pelar lyft med armar som man kan justera in själv... men men, hand hade väl bara lyft för att utöka platsen som det verkar ..
Undrar vart det är någonstanns`? _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
|
Re: vill lägga mig i lite
Virginia, USA-enligt regplåten på Porschen iaf. Å andra sidan finns ju möjligheten att han kör falskskyltat på bilderna-jag skulle nog övervägt det alternativet innan jag lade ut bilder på ett garage med det inehållet på internet....
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
|
SNyggt va det men jag få nog hålla med föregående talare..
Själv skulle jag nog ändra en del på det.. men det får vi ta när jag bygger mitt garage.. nån gång.. //Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes!
|
||||
|
nu pratar vi amerikanare.. då får du räkna bort intelligens..
_________________ MackeMaehlum |
||||
|
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
6445 besök totalt |