Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTi 1999 | 2 besök senaste veckan (4065 totalt) |
Efter ett antal lite roligare bilar som tog kol på min ekonomi så kör jag ett friår med en lite billigare bruxare som ändå är roligare än jag hade förväntat mig!
Chassi: H&R Coilovers H&R Krängare fram&bak Bonrath justerbara k-hämmarstag Powerflex bussningar i framvagn samt motorfäste. Bromsar: 312mm TT-skivor samt ok fram (tänkte byta ut oken mot SEAT 4-kolvs brembo) Motor: Dahlbäck chip samt oettinger system Fälgar: 18" BBS Challenge med något jap-crap på som ska bytas till r-däck till våren. Hittade en dålig bild på telefonen. Får bli bättre till våren. _________________ /Per Hylthén |
||||||
Har inte hunnit testa den på bana än. Men vid lite forcerad körning på gata så är den ganska tail-happy. Skulle vilja ha en lite mjukare k-hämmare bak. Alt mixtra med en mjukare fjäder. Vill helst inte tänka på hur den skulle bete sig under brun på kullen. Känns som risken är ganska stor att baken vill ut. _________________ /Per Hylthén |
||||||
Thomas T har grejat lite med hämmare och kört en del bana med sin.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Nämen hej Per. Long time no see.
En Golf MkIV!! De är superfina att köra, den går garanterat att ha kul med på bana. Jag har bara kört sådan bil på en enda bana. Men det gick alldeles utmärkt bra. (Banan kan med fördel testas, den ligger i Eifelbergen och är riktigt rolig. ) _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||
Halloj! Jag har siktet inställt på påskhelgen! På ringen blir ju inte framhjulsdriften lika påtaglig som på snävare banor heller. Jag har inte varit nere sedan -02 så man är klart sugen på att lägga några varv nu. I övrigt är väl inte fwd den bästa uppfinningen för körglädjen men den får rulla ett tag tills man kan komplettera med något roligare. Skulle vilja ha en vettig diff fram bara. Verkar finnas en del prisvärda varianter i staterna. _________________ /Per Hylthén |
||||||
Kul med någon mer som kör mkIV!!
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Ja på gata är det faktiskt riktigt kul att kasta in den i rondellerna och låta rumpan komma :woot: Tror inte det är så farligt om man får upp lite värme i däcken bak. Jag har aldrig åkt felhjulsdrift på bana så jag vet inte hur bilen reagerar riktigt. Kan tänka mig att det är lite svårare att få upp riktig temp bak. Har du hittat några justerbara topplagringar? Känns som att bilen behöver lite mer camber fram. Möjligheterna att justera är ju typ obefintliga. _________________ /Per Hylthén |
||||||
Det finns dåligt med topplagringar. AceCompetiton har med plattor som skruvas fast inne i fjäderbenet, som man kan få fritt valbar camber/caster men ej justerbar. MEN jag håller på och mailar med en kille i USA. Han tillverkar justerbara, som monteras utan åverkan på bilen. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Så här ser Ace-varianten ut som Jani fotograferade när vi var på studiebesök _________________ Peter Karlsson |
||||||
ruskigt fin bil va själv väldigt nära på att köpa den när ja letade 1.8t
antar att de är samma iaf http://62.13.40.49/~anders/anders/go dräpar snygg bil _________________ Erik |
||||||
Kom på en sak...... du har den hårdare främre hämmaren(26mm) vilket betyder att du borde ha samma balans i bilen som orginal.... Jag har en 22mm fram och samma som du bak vilket ger betydligt livligare bakvagn. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTi 1999 | 2 besök senaste veckan (4065 totalt) |