Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 5034 besök totalt |
Ny "onboard" DVD från Renn.tv/shop
En DVD om Scheid Motor Sport ![]() http://renn.tv/shop/product_info.php _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Håller med Johan om att den är kanon - köp nu!!!
Rent tekniskt/fart mässigt tycker jag den med Stuck är strået vassare. Men den här är mer "racig" där man får följa Scheid BMW:n när han jagar en GT3RS och en Jaguar V8 star i 3 varv. Fullt av håriga omkörningar och en del platsväxlingar mellan de tre. Absolut perfket julklapp. ![]() Jag hade kontakt med Mike igår och han skvallrade om att de har ytterligare en video på gång som även kommer att ha med inslag frå Spa. Den kommer dock inte förrän under våren. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Julen är räddad!
![]() om någon mer vill beställa och göra en sk EU-betalning via sin bank, så är BIC-/SWIFT-koden för Dresdner Bank Koblenz: DRESDEFF570 _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Ja, jag fick min den 23:e dec. ![]() Men jag har inte hunnit titta på den ännu... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Nu har jag också tittat på den!
![]() ![]() ![]() ![]() Säger bara "Jösses vad det går undan!!!" Förbluffande högt tempo även på tränings-/kvalvarven på fuktig bana! ![]() ![]() För att sedan inte tala om race-varven!!! ![]() Det sista race-varvet hade en varvtid runt 7:13(SportAuto-tid, dvs från det att dom kör upp på T13 från GP-slingan tills dom kommer fram till T13 igen. ![]() GTB Gantry To Bridge-tiden på det varvet var c:a 24,65 sekunder ![]() ![]() ![]() Det skall bli kul att jmf det sista race-varvet med Klaus Ludwigs kval-varv med DTM-Mercedesen, som jag vill minnas körde på ungefär samma tid. ![]() Till er som ännu inte köpt den här filmen, säger jag bara: KÖP DEN!!! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Absolut, dessa videos har ju helt klart en ganska hög nördfaktor! De flesta professionella sport prodcuenter skulle väl få spader av en sådan här produktion - ungefär som om montera en fast kamera i skallen på en Vasaloppsåkare och sedan lägga resultatet oklippt på en DVD! Skulle du köpa den? ![]() De som gillar dessa videos - skicka gärna en kort kommentar till redaktion@renn.tv Mike Frison - som ligger bakom dem - gör detta som ett hobbyprojekt och alla glada tillrop kan nog sporra honom att utnyttja sina kontakter i VLN till att producera flera liknande godbitar! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag tittade på Klaus Ludwigs kvalvarv med hans DTM-Mercedes från -93(eller om det var -92?) parallellt med Mario Mertens fjärde och sista racevarv från DVD:n på datorn.
De kör förbluffande jämnt! ![]() Klaus Ludwig är c:a 10 sekunder snabbare, men han har ju iofs ingen "trafik" alls att ta hänsyn till under sitt varv. Undrar vad DTM-mercan hade för vikt-effektförhållande?!? Scheid-BMW:n tyckte jag mig höra hade 450-460 hk och väger c:a 1250 kg utan förare. Dvs strax under 3kg/hk med förare. Båda dessa varv är mycket imponerande och sevärda! Att Klaus Ludwig klarade detta för 11-12 år sedan kanske än mer imponerande. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Efter att ha läst denna tråd några gånger nu så tänkte jag också köpa denna film.
Men hur gör jag? Att handla mot postförskott känns avlägset ![]() Jag har en kunskap inom det tyska språket som kan liknas vid noll. Efter en del kämpande med texten så har jag lyckas komma fram till valet av betalning. Något Paypal konto har jag inte. Vet inte ens hur jag skaffar ett sådant. Vad betyder "Überweisung/Vorkasse"? Är det kontant betalning typ postförskott? All hjälp är mycket välkommen! ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag gjorde en sk EU-betalning från min internet-bank(SEB) till den iban-kod som står angiven där man gör själva beställningen. Överföringen kostade mig 10:-. ![]() Vad som däremot inte stod angivet och som man behöver ange, är det jag skrev ovan: "BIC-/SWIFT-koden för Dresdner Bank Koblenz: DRESDEFF570" Totalt kostade det mig 242,50 kr. Sedan tog det c:a en vecka innan jag fick hämta ut filmen på närmsta postpaketutlämningsställe. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tack för hjälpen! ![]() Nu är det en film beställd! ![]() Överföringen kostade mig 3.50 euro men det kan jag stå ut med.. Totalt så kostar det mig 274.50 kronor. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Vet ej om ni pratat om det tidigare men jag hittade inte namnet.
Jürgen Altzen motorsports DVD med DP 996 turbon, som tyvärr ej håller hela tävlingen, men på DVD,n så kör Uwe Altzen ett varv på 6,51!!! Nån som sett filmen? Jösses, de e ju sjukt. ![]() Mvh _________________ Gustav Lundh ![]() |
||||
Tjena Gurra! Har inte sett hela filmen men bitar, helt otroligt........har du hela? Var o hälsade på er i Helsingborg för ett tag sedan, skulle hämta en del grejor jag beställt, men du var ledig. _________________ mvh Philip Lundh |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 5034 besök totalt |