Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12105 besök totalt |
Jag vågar påstå att man får mer effekt och bättre körbarhet om man ändrar lite på insug och avgasvägarna med mindre restriktiva och SBP ovänliga doningar.
MegaSquirt borde man kunna montera och dom är inte så dyra? Lättad 850 med 300hk V12 och bur, det vore nåt det! _________________ Kör cheva numer. |
||||
kamrem på en M60? _________________ Lars Malmros |
||||
|
||||
Å fasen, de trodde jag dock inte. Men glöm de där med M8, kollade upp lite priser ![]() 269 000 för en som gått 17k mil ![]() och en vanlig 850 får man ju får runt 100 000 i daxläget. Än engång, lycka till med bil-sökandet. Vore så tufft och få se en 850 piskas runt dom svenska banorna, håll oss uppdaterade ![]() //MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||||
![]() Klockrent ju!!! Jag tror jag vill ha en också! (fast jag gillar inte o riva med bilar och att köra den helt original olättad är ju och ta i lite liksom...). Men attans va sugen jag blir ![]() ![]() Nyss var jag tvärsugen på en hundkoja med bakhjulsdrift och nu 8-serie ![]() _________________ ![]() |
||||
Annars kan man ju bygga på en 750 istället, då kan man dessutom ha 3 reservdelsbilar för samma peng som man får en 850 för.
![]() Men allvarligt talat, är det så mycket som skiljer mellan 7-serien och 8-serien egentligen? Är inte 8-serien mer eller mindre en 7-serie coupé? Upplys gärna en okunnig. ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Hmm...i alla fall på att använda motorn till något vettigt. Det är ganska low-tech, två ventiler per cylinder, en kamkedja och lite rör, right?
Här är en herre som ska stoppa in motorn i en Lamborgini-replika ![]() ![]() ![]() ![]() Denna herre har fått för sig att BMW 12:a passar bäst med två fördelare från en jänke-bil samt förgasare från en V8:a... ![]() ![]() Men hur som helst...en sådan motor och två beggade turbosar och Megasquirt och lite smått och gått? Anders, köp en sådan snurra för Tran-Am:en så lovar jag hjälpa dig med installationen! ;-) Det är säkert masochistisk projekt men fan vad den skulle låta gött. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Klockrent projekt
![]() ![]() Tord: Ang reportaget i TotalBMW så har jag det nummret. Kan fixa en kopia om det är intressant. _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||
I 760Li satt det en 438bhp v12a med dubbla överliggande och 4v/cyl. Kanske vore nåt för ett sånt här 850-race-projekt? Den var grunden för McLaren F1 v12an, denna: ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
låter mkt lockande Rickard... det här är ett projekt som kommer bli av men det kommer antagligen ta nåt år innan jag är ute på banan med en "bumsing"... Men kommer det nån och ger mig ett vettigt bud på calibran så tvekar jag inte... Har en del andra utgiftsposter i antågande vilka förhoppningsvis b la leder till mekplats... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
okej..
För att klargöra en del: ALLA V12 hade elektroniska gasspjäll. Det som händer med dem är att börjar kärva (kommer in olja, grus & damm i dem) och de synkar inte korrekt. Följden av detta blir att de olika cylinderraderna inte får samma bränsle/luftblandning och därför inte går lika. Gnäll inte om jag stavat fel. för det är lördag kväll och jag är inte totalt nykter.. ![]() hajhej! |
||||
Roligt projekt, har själv lekt med tanken att bygga banbil av en Porsche 928 mot bättre vetande.
Bidrar med ett tänkbart objekt? http://www.autopower.se/?oppna=/powe _________________ Christian Eriksson |
||||
![]() ![]() ![]() Kan lätt tänka mig att åka hundratals mil för att få se denna skapelse om det blit mek av orden! M1 - 8-serien och 6-an och och.. ja jag är lite BMW galen ![]() He He Thommé: Näe det är inte bara du som fått grillen påslagen! Själv höll jag på att begå bankrån då det las ut en 325ix E30, med S50 (M3 3,0 286Hk) på Börsen... Jisses vad jag grät den veckan! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Grabbar som Mark Kibort och Mark Andersson i USA av valdigt framgangsrika pa sin "koka soppa pa en spik" budget. De kor jamnt med fabriks GT3:or och Mark Andersson med sin 480 hastars (rwhp) ar snabbast i PCA Racing. Sedan finns det en hel del som kor open road racing med sina 928 och bl.a. har Deveks White Car (928 S4) klockats till 211 mph. 928 har enorm potential Porsche byggde t.o.m en Cup version av dem, om nagon vill ha specarna for den bilen samt hjulinstallningar har jag de dokumenten hemma i Sverige. De finns aven ute pa natet, sok pa Rennlist om det finns intresse. Ursakta hijacken av din trad, men bilars tyngd i gatversion har ofta valdigt lite att gora med deras vikt i strippat utforande. Dessutom har en GT-cruiser som 928 och E31 fordelen med stabila egenskaper till skillnad mot t.ex. 911 som kan vara lite giftigare pa gransen. _________________ Anders Hansson |
||||
har hittat ett objekt som är lite tilltufsat då det inte tycks släppa (begäret alltså...) men skulle behöva lite hjälp med tyskan...
som jag fattar så är den 6vxl manuell och det sitter 10" breda 18 tummare på... vad är Schalter? är det växel? som i växel låda? _________________ Tord Ringenha11 |
||||
6 Gang Schalter betyder att den har en 6 växlad manuell låda. |
||||
Jag kan ju berätta lite om mina erfarenheter av m70 i e32 kaross...
Bilen är en 88a (såld 89) har kört den som brukis i 3år... Motorerna är enligt min mening minst lika bra som vilken annan bmw motor... Har endast haft lite bekymmer med växellådan. Och med det kan jag ju också säga att den har fått gå ganska hårt ibland... Men motorn bara går och går... om du plockar bort all kringutrustning på 8an. så kommer du ha en driftsäker och snabb bil! tro mig dom är mindre än man kan tro när man kör dom ![]() ett par nya insug och ett par fina extraktor grenrör så kommer den nog kunna flåsa ut ett par hästar till inte den bästa liter effekten direkt ![]() ![]() och det finns ingen M8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() M8 var enligt BMW's VD för extrem för 8 serien... men det finns något exempler inlåst hos bmw enligt hörsägen... MvH //Bylund _________________ Christian Bylund Bylund Automotive AB Svensktillverkade bromsbänkar. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12105 besök totalt |