| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
bild på mysko Porsche - info tack
|
5314 besök totalt |
grrr. Måste du nöta in i oss stackare här hemma att det är långt till sommaren...
_________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||
Jag kommer hem pa tisdag.. Hur kallt ar det, har (SF-Bay) ar det 16-20 grader.. _________________ Anders Hansson |
||||
|
Re: bild på mysko Porsche - info tack
Ser ut som ett hembygge eller ett specialbygge från en firma, säkert DP eller liknande. Ingen GT1 absolut, för den där groteska porschen ser taksänkt ut och det behövs mig veterligen INTE. _________________ Kör cheva numer. |
||||
|
Jag tror inte att den är taksänkt, utan att man har dragit upp huv och framskärmar för att leda luften förbi de annars oskyddade och därför bromsande vindrutetorkarna. Liknande takscoop har jag sett tidigare, men denna bil är för mig okänd.. Gissar på att det är en Gemballa freakout EVo 850 GTRS Biturbo eller liknande..
God Jul! _________________ Johan Syrén |
||||
|
Den där bilden ser gammal ut av flera anledningar.
Det är en 993 vi talar om , det ser man på lysena, sen så är utvändig styling typisk för mitten av 90 talet. IMHo ingen porsche att bry sig om, bara nån som har för mycket pengar och tillhörande dålig smak. _________________ Kör cheva numer. |
||||
|
Jag tänkte som dig ett tag men så satt jag o tittade på dörrarna och tyckte att rutorna ser lite ovanligt låga ut för att vara en elva? Så antingen taksänkt elva eller baserat på nåt annat blev mim slutsats.... och som jag brukar säga, skit samma hur den ser ut (smaken är f.ö. alltid olika) jag skulle IAF gärna köra den
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Det där ser ut som "Kermit". Bilen är ingen GT-1:a och den har inte motor i bakändan heller.
Bilen heter "Gunnar G-93" och är byggd från en 911:a. Motorn sitter mittmonterad och är en vattenkyld Porsche 962-motor på sisådär 700hk, upphängd i rörramsbakdel. Bilen är byggd av Gunnar Jeanette och tävlade en stund tills reglerna ändrades. Den är troligtvis ganska kvick. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
|
Jag tror, och hoppas verkligen, att det där är inte Kermit. Den såg ut så här i sin senaste skepnad:
http://www.gunnarracing.com/goodolddays/21.htm _________________ Anders Dauner |
||||
|
Jag är ganska säker att den har en mittmonterad 962 motor då jag har sett bilden på ett Porscheforum tidigare. Jag är dock inte säker om det är Kermit med ny plastkaross eller ett annat bygg men en sak är säker: den var varken billig eller slö.
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||
![]() |
Bilder o videos
bild på mysko Porsche - info tack
|
5314 besök totalt |