Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4394 besök totalt |
BMW M Coupé
Jag vill höra vad ni har att säga om den här bilen! Utseendet har många synpunkter på - men om man bortser från just utseendet (jag gillar iofs det!) - är inte det här en väldigt trevlig bil?? Prestandan e ju inte helt fel; 0-100 på 4,3 sek (enligt EVo).. 50/50 viktfördelning.. Styvt chassi... ligger bra till på superstage.. hehe Det ska också tydligen vara en av Tiff Needels (från Top Gear) favoritbilar! Det är extremt viktigt såklart.. Vad har ni att säga om bilen? Någon som kört en sådan? Priset ligger ju riktigt bra till numera.. |
||||
Den är skitsnygg!!!!
![]() Jag provade M Roadster för något år sen och bortsett från vridstyheten så verkade bilen passa mig som hand i handske därför har jag fått för mig att Coupén borde vara idealisk för mig. Den reagerar snabbt på de inputs man ger den som förare och man känner vad bilen håller på med. Stolarna har fått en hel del kritik, men dem kan man ju byta ut. Hur är prisläget på dem nu? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Nu har jag själv ingen aning - men BMW säger ju att den kör 0-100 på just det du nämner.. Men läs första få raderna i den här artilkeln ur EVo så säger de att de lyckades få ner det till just 4,3! http://www.m3bmw.com/article/evo_m3_vs_mcoupe-07.jpg Nåja! Ruskigt fort är det i vilket fall som hellst!! ![]() ![]() |
||||
Hehe skönt att höra att jag inte är den enda som gillar coupéns utseende!! ![]() |
||||
Det är nog någon annan som skall läsa de raderna ![]() Står ju 0-60 Mph = ingen växling till 3:an ![]() 0-100 km/h ~ 0-62 mph (ungefär) Edit: MCoupens utseende är ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
![]() |
||||
Gillar oxo m coupe, den är så rå och brutal på nått sätt. Fulsnygg kan man väll säga om utseendet.
Har självt tänkt tanken både en och två gånger om att äga en sån i framtiden. ![]() Tänk bara på att den MÅSTE vara svart, mörkblå eller grå i nån fräsch metallick variant. ![]() Vad väger en sådan pjäs engentligen? ![]() _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Det var inte så farligt! Är det någon som har erfarenhet av bankörning med en M-Coupé? Är den rent tvåsitsig, eller finns det något "nödsäte" där bak? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Patrik på mitt forum ska sälja sin M Coupe för att bereda plats för sin RS6 som kommer nästa vecka.
Jag har inte sett den själv, men han verkar vara en reko kille som sköter sina bilar. http://www.poocs.net _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Angående bakluckan så tror jag mig ha läst nånstans att bmw ser bakluckan som just ett "nödsäte" där två ska kunna sitta!! ![]() Angående M Coupé på bana så går ju faktiskt ett par sådana i GTR-serien... tyder ju på att bilen har nått gött i sig ju! Det e synd att de inte fick plats med BMWs 6växlade låda i bilen! Lådan som är i ska tydligen kännas bra - men när man kör motorväg lär man ju vilja ha den där sjätte växeln kan jag tänka mig... Hur tror ni bilen funkar som vinterbil?? Med dubbdäck o löskokta ägg under högerfoten borde det väl gå? Det e ju bara modellerna från 2001 som har antisladd o spin o sånt..(och det tillsammans med e46:ans m3 motor... ![]() |
||||
Jag kanske skall inleda med att säga att M Coupén är den BMW jag helst vill äga (om man undantar diverse hopplock man själv kan åstakomma (som tex en 02 med M5 V8 och 4wd... ;-))
Jag har kört både Roadstern och Coupén, dock endast på landsväg. Tyvärr gick det inte att stänga av anti-spinnen på Coupén, men detta torde vara en ypperlig drifter-kärra!! Roadstern hade ingen anti-spinn och den var väldigt lättkontrollerad och förutsägbar. Att Coupén är kompetent på bana är nog ingen underdrift. Det brukar alltid finnas nån eller några i övre skicktet på Masterdriver på Knutstorpsträffen. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||
Hittade ett Best motoring avsnitt (Japan) på nätet. De var inte så
imponerade av vridstyvheten i karossen på bana. Den kom klart sist i bankörningen. Kan kolla ikväll vilka bilar den jämfördes med om någon är intresserad. _________________ /Jerry Svensson |
||||
Du MÅSTE mena M-Roadster.... M-Coupen blev Top Gear Drivers car of the Year bl.a för sin vridstyvhet och sin kapacitet på banan.. ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Det låter intressant! Berätta gärna vilka bilar den jämfördes mot.. Och vad hette filen? skulle vara intressant att se filmen... Edit: håller med Johan om att det låter konstigt att de klagade på vridstyvheten.. M coupén skapades ju i stort sett bara för att få bort styvhetsproblemen med roadstern! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4394 besök totalt |