| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Montera M3 E36 bromsar på en M3 E30
|
1049 besök totalt |
|
Hello! har införskaffat ett par fräscha M3 E36 bromsok med Redstuff belägg. . tänkte montera dem på min banracing M3 E30... frågan är ju då vad man ska välja för skiva? är det M3 E36 med spacer? (isf hur tjock?) elelr 330 skivor... finns det någon som utfört detta som kan tipsa på enklaste/bästa lösning ?
...sen funderar jag lite hur det blir med pedalkänslan ifall man bör byta huvudcylinder?.. hmm.. alla tips välkommnas! |
|
Hej du
Jag körde men m3e36ok och saab 9-5aero skivor, tror att det krävs lite svarv jobb eller någon navring som passar. Jag tyckte det fungera bra. Bromscylinden byter du till en från Bmw E32 750i 87-94 om du vill och bra slangar och bromsvätska är ju alldrig fel. Här finns mycket bra fakta om M3e30 http://www.e30m3performance.com/ _________________ Peter Larsson |
|
Jag har E46-skivor med E36-ok. Det är dock inte jag som fixat så det lirar, beskrivningen blir därför därefter. Jag har specialtillverkade spacers för bromsskivorna och "utflyttade" öglor för okets infästning. Säg till om du är i sthlm någon gång Peter så får du kolla hur det är ordnat.
(Jag har lovat att ta bilder av lösingen men inte hunnit för jag har skruvat motor. Kanske kan jag under januari åka förbi garaget och plåta av det hela...) _________________ Mvh/Micke Regnell
|
|
Jag åker med e46 skivor och ok men tror att det är mer eller mindre sammalika som e36:ans förutom storleken. Jag gjorde så att jag tog bort plåten bakom skivan och sen svarvade jag upp navhålet i skivan såpass mycket att vi fick navstyrning på skiva och spacer som monterades bakom skivan. Har för mig att spacern blev 6mm. Då går det fritt från styrstagen men det är ganska tight.
_________________ Jonas Edling |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1049 besök totalt |