Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Målsättning 2005?
1, 2, 3, 4, 5   >>
8965 besök totalt
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Målsättning 2005?

Nytt åt, nya mål!
Vad har ni för målsättning med ert banåkande 2005?

För egen del ska rejsbilen byggas klart, utprovas och begå debut. Går allt som det ska blir det två eller tre tävlingar 05.
Jag tänker även fortsätta utvecklas som tävlingsledare eftersom den biten är kul den med thumbs up

Åland
Här sen Sep 2003

Mitt mål är att poppa stacken rejält.

Hjälpa stefan att färdigställa sin Manta A, göra min Ascona B användbar på bana, sedan fortsätta bygga på projektbilen. Under körsäsong ska naturligtvis Asconan brukas så mycket som möjligt på så många banträffar som möjligt. Förhoppningsvis blir det även pre-season med iskörning.

Helst ska den vara utsliten efter säsongen så jag får en orsak att renovera den ordentligt.

Lund
Här sen Dec 2002

jag ska rensa färdigt min bil, installera 105serie casterstag, köpa en uppsättning Rdäck och köra så mycket jag bara kan och orkar!

En trip till gotland måste jag nog få in, det var så kul där i somras!

Lund
Här sen Feb 2003

pontiacen skall ut på bana kommande sommar...

Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Bli lite snabbare på bana. Bredare däck ska ge bättre bromsar, Nitrons mindre krängning och extraktorgrenröret mera "punch" i mellanregistret.

Åka fler svenska banor: Gotland verkar vara jätteintressant med längd och höjdskillnad. Ska åka Knutstorp med Dude och flera brittiska VX/Speedstersnubbar i augusti. thumbs up

Men Gelleråsen, Falkenberg, Anderstorp återstår att upptäcka......o Nordschleife

A master of going faster!
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Min stora dröm är att bege mig söderut till den berömda ringen
Fast man får väl se om det är ekonomiskt försvarbart...fast alla kända svenska racerbanor (nåja, kanske inte de mindre som sviestad m.m.) hade jag tänkt att nöta några varv på

Målet är som alltid att ha kul och få sig en kick av att köra fort och förhoppningsvis lite snabbare

Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Namndispens

För min del blir det en hel del testande med Formel Forden så att jag kan satsa fullt på det 2006. Förhoppningsvis blir det ett par tävlingar redan 2005...

Sedan blir det nog en hel del lopp i Fyndbörsen också med en BMW 320... Kanske med inhopp i BMW-cup...

Gott Nytt år på er!!!

MVH / Alexander Eklöw

Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

Gotland Ring-Närmaste banan tillsammans med Mantorp. Gotland tänkte jag försöka hinna med, Mantorp-tja, om tillfälle ges so to speak. Mittsverigebanan ligger ju så nära, så det är ju lika självklart som att köra in i garaget thumbs up Synd att det inte finns ekonomi för utbyggnad av Mittsverige f.n.

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Absolut först och främst testa på att köra på bana! Kanske få instruktioner från någon inbiten banräv så man lär sig lite....Gärna flera banbesök så man får lite mer blodad tand! det är vad jag vill inför nästa år.
Sedan så kanske bilen inte ens tål en dag på banan :S Trist då blir det inget av det hela...den som lever får se....

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag siktar på att prova minst tre nya banor under det här året. De som ligger närmast tillhands är väl Kinnekulle och Gotland Ring. Nummer tre får visa sig under året. Dessutom ska väl Opeln få smaka Eifelluft om allt går som jag vill.

Stockholm
Här sen Jan 2003

mitt schema för 2005, innan snön är borta ska jag ha tagit körkortet..

tänkte tjacka en manta, troligen en manta c med 400 lysen (ett måste då org pajjar bilen totalt jag är inte ytlig men bilen är extremt ful med fyrkantiga lysen..)

köra bana för första gången innan snön kommer igen till slutet av hösten...

sen om jag klarar av det är en annan femma...

BMW Abuser
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

Min måsättning är låg , från noll i bankörning 2004, till 1 2005 , har hafft lite problem med kroppen sen 2003 .

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Målen med 2005:
- Att köra samtliga banträffar med ÖSK på Mantorp
- Köra minst 2 måndagkvällar på Sviesta (ekonomin sätter gränsen tyvärr)
- Att få 924an genom Bilprovningen med Heigobåge och rejs-stol
- Att hitta orsaken till den aningens svampiga bromskänslan

Bonusmål 2005:
- Ta 924an på turné till andra svenska banor (Vill till Kinnekulle igen!)
- Ev. gå med i Porscheklubben om ekonomin tillåter

Tror det får räcka!
Mangan

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Ligger lågt med att sätta mål, men några varv på Ringen ska det bli (både originalet och
vår gotländska minikopia).

Linköping
Här sen Jun 2004

William Ekström skrev:
Mitt mål är att poppa stacken rejält.

Hjälpa stefan att färdigställa sin Manta A, göra min Ascona B användbar på bana, sedan fortsätta bygga på projektbilen.

Hallå.......du glömde nog det viktigaste.....

Mina mål består naturligsvis först och främst av att bli färdig med banbilen, sen köra så många träffar som möjligt, gärna omkring 10 i alla fall ( alla i BMWSC regi och några till.... ).

Tycker jag att mina bankörningskunskaper blir hyfsade kanske jag försöker köpa in mig i något långlopp, det vore riktigt kul, men då måste nog "hur beter man sig på bana i tävling" kunskaperna bli lite bättre också, dom är idag nästan obefintliga......

Gott Nytt på er.....

Racern:
Citera
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004

Mitt mål är att få klart bilen innan sommaren och att inte vara långsammast runt mittsverigebanan när det är engelsk sportbilsträff där, var långsammast sist trotts att jag körde hårdast. Då med en orginal Sprite.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002

Ajden skrev:
Mitt mål är att få klart bilen innan sommaren och att inte vara långsammast runt mittsverigebanan när det är engelsk sportbilsträff där, var långsammast sist trotts att jag körde hårdast. Då med en orginal Sprite.

Öppet för andra bilar då?

Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Viktigaste målet för 2005 är att försöka få ändan ur vagnen och testa fler banor i vårt avlånga land!

2004 Kom inte 02an över hallandsåsen en enda gång.. Dessutom skall det bli så mycket "hemmaåka" som det bara går: Tisdagsträningar och andra klubbaktiviterer på Knutstorp, kvällsträffar på Sturup samt heldagarna på Ljungbyhed! thumbs up

Andra mål är att lära sig hur ett programmerbart sprut fungerar samt försöka plocka 50 hästar till i motorn..

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Här ska handlas R-däck (inte R(egumerade)-däck den här gången) och köras för fulla muggar, siktar på att hinna med alla BMWSC träffar samt några till, hur det blir återstår dock att se
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Kadetten ska bli starkare, snabbare och roligare....

Sedan till det viktiga, den ska användas, mycket! Tar ut den redan i mars och kommer sen köra hela säsongen, nya banor ska prövas så långt som ekonomin tillåter!

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Komma igång och bygga på 924:an. Min ursprungliga plan om att göra en rullande ombyggnad lär nog inte funka, så jag kommer nog bara vanka omkring i depåerna i år

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Allmänt banåkaforum
Målsättning 2005?
1, 2, 3, 4, 5   >>
8965 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande