Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 8965 besök totalt |
Målsättning 2005?
Nytt åt, nya mål! Vad har ni för målsättning med ert banåkande 2005? För egen del ska rejsbilen byggas klart, utprovas och begå debut. Går allt som det ska blir det två eller tre tävlingar 05. Jag tänker även fortsätta utvecklas som tävlingsledare eftersom den biten är kul den med ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Mitt mål är att poppa stacken rejält.
Hjälpa stefan att färdigställa sin Manta A, göra min Ascona B användbar på bana, sedan fortsätta bygga på projektbilen. Under körsäsong ska naturligtvis Asconan brukas så mycket som möjligt på så många banträffar som möjligt. Förhoppningsvis blir det även pre-season med iskörning. Helst ska den vara utsliten efter säsongen så jag får en orsak att renovera den ordentligt. ![]() _________________ William Ekström |
||
|
||
Bli lite snabbare på bana. Bredare däck ska ge bättre bromsar, Nitrons mindre krängning och extraktorgrenröret mera "punch" i mellanregistret.
![]() Åka fler svenska banor: Gotland verkar vara jätteintressant med längd och höjdskillnad. Ska åka Knutstorp med Dude och flera brittiska VX/Speedstersnubbar i augusti. ![]() Men Gelleråsen, Falkenberg, Anderstorp återstår att upptäcka......o Nordschleife ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
Min stora dröm är att bege mig söderut till den berömda ringen
![]() Fast man får väl se om det är ekonomiskt försvarbart...fast alla kända svenska racerbanor (nåja, kanske inte de mindre som sviestad m.m.) hade jag tänkt att nöta några varv på ![]() Målet är som alltid att ha kul och få sig en kick av att köra fort ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
För min del blir det en hel del testande med Formel Forden så att jag kan satsa fullt på det 2006. Förhoppningsvis blir det ett par tävlingar redan 2005...
Sedan blir det nog en hel del lopp i Fyndbörsen också med en BMW 320... Kanske med inhopp i BMW-cup... Gott Nytt år på er!!! MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Gotland Ring-Närmaste banan tillsammans med Mantorp. Gotland tänkte jag försöka hinna med, Mantorp-tja, om tillfälle ges so to speak. Mittsverigebanan ligger ju så nära, så det är ju lika självklart som att köra in i garaget
![]() ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
Absolut först och främst testa på att köra på bana! Kanske få instruktioner från någon inbiten banräv så man lär sig lite....Gärna flera banbesök så man får lite mer blodad tand! det är vad jag vill inför nästa år.
Sedan så kanske bilen inte ens tål en dag på banan :S Trist då blir det inget av det hela...den som lever får se.... ![]() _________________ //Mikael Olsson, |
||
Jag siktar på att prova minst tre nya banor under det här året. De som ligger närmast tillhands är väl Kinnekulle och Gotland Ring. Nummer tre får visa sig under året. Dessutom ska väl Opeln få smaka Eifelluft om allt går som jag vill.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
mitt schema för 2005, innan snön är borta ska jag ha tagit körkortet..
tänkte tjacka en manta, troligen en manta c med 400 lysen (ett måste då org pajjar bilen totalt jag är inte ytlig men bilen är extremt ful med fyrkantiga lysen..) köra bana för första gången innan snön kommer igen till slutet av hösten... sen om jag klarar av det är en annan femma... ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
Målen med 2005:
- Att köra samtliga banträffar med ÖSK på Mantorp - Köra minst 2 måndagkvällar på Sviesta (ekonomin sätter gränsen tyvärr) - Att få 924an genom Bilprovningen med Heigobåge och rejs-stol - Att hitta orsaken till den aningens svampiga bromskänslan Bonusmål 2005: - Ta 924an på turné till andra svenska banor (Vill till Kinnekulle igen!) - Ev. gå med i Porscheklubben om ekonomin tillåter Tror det får räcka! ![]() Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Hallå.......du glömde nog det viktigaste..... ![]() ![]() Mina mål består naturligsvis först och främst av att bli färdig med banbilen, sen köra så många träffar som möjligt, gärna omkring 10 i alla fall ( alla i BMWSC regi och några till.... ). Tycker jag att mina bankörningskunskaper blir hyfsade kanske jag försöker köpa in mig i något långlopp, det vore riktigt kul, men då måste nog "hur beter man sig på bana i tävling" kunskaperna bli lite bättre också, dom är idag nästan obefintliga...... Gott Nytt på er..... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Mitt mål är att få klart bilen innan sommaren och att inte vara långsammast runt mittsverigebanan när det är engelsk sportbilsträff där, var långsammast sist trotts att jag körde hårdast.
![]() |
||
Öppet för andra bilar då? ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
Viktigaste målet för 2005 är att försöka få ändan ur vagnen och testa fler banor i vårt avlånga land!
2004 Kom inte 02an över hallandsåsen en enda gång.. ![]() ![]() Andra mål är att lära sig hur ett programmerbart sprut fungerar samt försöka plocka 50 hästar till i motorn.. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Kadetten ska bli starkare, snabbare och roligare....
![]() Sedan till det viktiga, den ska användas, mycket! Tar ut den redan i mars och kommer sen köra hela säsongen, nya banor ska prövas så långt som ekonomin tillåter! ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Komma igång och bygga på 924:an. Min ursprungliga plan om att göra en rullande ombyggnad lär nog inte funka, så jag kommer nog bara vanka omkring i depåerna i år
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 8965 besök totalt |