Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
velodromloppet
1361 besök totalt
Mattias_H

Här sen Apr 2004

Trådstartare
velodromloppet

Någon som sett dvd,n från velodromloppet....
Är den sevärd?
http://www.classicmotor.com/attachment/23/7823.mov
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Jo visst har jag sett den!
Var med på ett hörn och producerade....
Därför avstår jag, som part i målet, att ge omdöme om filmen.

En kort innehållsdekalration däremot ser ut så här:

Fokus på förare (många kända från när det begav sig)
Intervjuer kring utvalda, intressanta bilar 1-2 från varje heat/klass.
Allt från Opel Kadett, Fiat Abarth, till Jaguar LowDrag och Ferrari 250 GT.
Till detta lite åkbilder från de olika heaten och ett reportage om veteranbilsrallyt, som hade start o mål på Gälleråsen. Dessutom har Classic Motor lagt med ett stort antal trevliga stillbilder från evenemanget.

Eftersom det blir en fortsättning på Velodromloppet, så finns även tankar på fler filmer.
Därför är det mer än välkommet med både thumbs up och thumbs down om filmen som helhet, liksom
vad som känns onödigt, eller saknas. Ju mer input, desto bättre!

Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Längtar redan till den 18-19 Juni....

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Lefors skrev:

Finns det chans att bli filmstjärna så ska jag också se till att skruva ihop bilen och köra Velodromloppet nästa år.. Hade du formelbilen och körde med där i år Lefors?

Göteborg
Här sen Nov 2002

Daniel Ene skrev:
Lefors skrev:

Finns det chans att bli filmstjärna så ska jag också se till att skruva ihop bilen och köra Velodromloppet nästa år.. Hade du formelbilen och körde med där i år Lefors?

I somras var den inte i körbart skick, kunde väl rulla den fram och tillbaka på garagegolvet men det var nog allt. Men nu till sommaren är jag där! thumbs up

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004

Trådstartare
hmmm kanske köper jag dvd,n i julklapp till mig själv.
Citera
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003

Bosse L skrev:

Eftersom det blir en fortsättning på Velodromloppet, så finns även tankar på fler filmer.
Därför är det mer än välkommet med både thumbs up och thumbs down om filmen som helhet, liksom
vad som känns onödigt, eller saknas. Ju mer input, desto bättre!

Såg några glimtar hos en bekant som hade fått den i present, och eftersom du efterlyste kommentarer....
Som sagt, jag har inte sett hela, men jag tycker det var synd att motorljudet var nedtonat ibland till förmån
för "bakgrundsmusik".
Personligen hade jag behållt "originalljudet", men för övrigt ABSOLUT thumbs up

/LOLA-Christian
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag gillade den (vilket kanske inte säger så mycket) men tyvärr somnade tjejen, syrran och morsan i soffan
Visserligen är det svårt att göra alla till lags men jag fick intrycket att filmen "breddats" lite för att inte bara passa oss insatta. Den småtrevliga men tyvärr motorljudsmattande musiken antar jag härstammar från just detta.
Några bra förslag på att göra filmen mer folklig har jag inte så här på rak arm. Särskilt eftersom jag personligen gärna sett den mer rejsinriktad

Tyresö
Här sen Feb 2003

Tack för kommentarer Christian och Kristian!

Visst hade det varit roligt mera riktigt motorljud. tyvärr hade vi inte tillgång till riktigt den ljudupptagningsteknik som hade behövts för att spela in ett ljud från banan, som höll måttet.
Muskiken fick bli en ersättning som skapades i studion för att skapa en ljudmiljö som fungerade
i sammanhanget. (beträffande musiken prövades flera olika anslag, bl.a. med kända musikers alster med bilanknytning, vilket av budgetskäl fick överges)
I en kommande film kommer vi helt klart att satsa mer på ljudupptagningen, så att motormusiken är det som framträder, före bakgrundsmusiken!

Mera riktiga och tuffa rejsbilder står också på "att göra listan" inför eventuella kommande utgåvor.
Nu begränsades vi till viss del av en kamera, som skulle täcka hela banan och övriga aktviiteter under rejsdagen. Dessutom tror jag att det bör gå att komplettera med en del "in car action", tuffa bildvinklar, snävare utsnitt och ett allmänt ökat fokus på sjävla tävlingsheaten.
(däremot tror jag inte på att skapa en film som bara redovisar rejsheaten rakt av blandat med snabba glimar utan journalsitiskt innehåll från depån, som man tyvärr ser från bl.a. Old Timer GP på ringen, Goodwood Revival.)
Bredden är som ni noterat viktig för oss, inte minst för att filmen sak fungera hos en bred målgrupp, som kanske inte tidigare varit i kontakt med historisk racing.

En tanke är att kanske välja ut en klass eller heat och göra en liten djupdykning bland dess förare och bilar, som komplement till det mer generellt hållna reportaget.
Eller kanske ska man välja ut 4-5 olika bilmodeller, där man kopplar ihop dess tävlingshistoria från tidigare tävlingar på banan under 50-60-70 tal, med dagens utövare av hsitorisk racing?
(Risken är väl dock att några känner sig åtsidosatta direkt, när inte just deras klass eller bil blev den utvalda?)

Kul att ni gillade resultatet, tar gärna emot fler tankar och idéer!

Citera
Bilder o videos
velodromloppet
1361 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande