Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
r-däck på gata
<<   1, 2
8509 besök totalt
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Du har inte sett vingen på en Evo6a va? kan säga att plastversionen ligger smetad på bakluckan i 200 (sorgligt att mitsu inte fick igenom alu versionen som standard)

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
ErikS
Kalmar
Här sen Jul 2004
Inlägg: 230


Trådstartare
tack för tipsen.. blir nog att köra sig varm med vanliga däck först.. gått med i gtiklubben nu, ska bli spännande å prova på bana
tyvärr blev jag påkörd i början av december. va förbi på VAG tidigare idag nu och har dom äntligen börjat på den, men tyvärr va en balk restad så de kommer ta ytliggare en månad innan jag får bilen :/
slutnotan beräknas gå på 38000
tur man inte har ett försäkringsbolag de kostar å laga bilar !

_________________
Erik
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5885



Bromsarna på evo 6an var det nog inget fel på.

ABS:en jobbade aldrig under 90km/h med RE540 däcken på. Sen om det berodde på mig som förare att man kanske trycker hårdare i högre farter eller om det finns någon fysisk förklaring till fenomenet överlämnar jag till er att diskutera.

Vingen tryckte ju bara bak, kanske hade den tillräckligt dålig downforce fram för att den skulle kunna låsa hjulen fram.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
emilhobroh
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 4



Gustav Uhlander skrev:
Du har inte sett vingen på en Evo6a va? kan säga att plastversionen ligger smetad på bakluckan i 200 (sorgligt att mitsu inte fick igenom alu versionen som standard)


jo ja har sett den vingen, vet att den e rätt fet men den trycker ju inte ner framhjulen så mkt i backen, lyfter väl snarare upp isf(!) e de ngn som vet om de e downforce eller lift på en evo 6? finns det ngn sida me lift o så på olika bilar?

_________________
Emil Hobroh
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1396



Jag har kört 3 sommrar i rad med r-däck på mina gtabilar (lekbilar) och är mycket nöjd!

Visst dom låter lite mer, visst dom blästrar lacken (jag behandlade min S2000 med diverse silicon vax i somras varje vecka på sparklådorna och det resulterade i nästan inte ett ända stenskott).

Men mäst av allt man kan testa rondeler man bara kunde dröma om i mycket högre hastigheter!
Samt att man kan köra lite mer inspirerande...
Men visst spårar dom...
Kört med följande däck och bil...
Fiat Coupé - Toyo R888, Pirelli P-Cero Corsa, Bridgestone RE540
Alfa Romeo 156 V6 - Yokahoma 032 & 048
Honda Civic Type-R - Pirelli P-Cero Corsa
Honda S2000 - Pirelli P-Cero Corsa

/Jimmy Särås

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Spooz
Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 31



Er levetiden på R-dekk virkelig bare 5000 km og noen trackdays? Jeg har hort om folk som har kjort sine RE540 i nesten 30.000 km (gate). Kjorte selv RE540 i fjor sommer på gate, uten å se slitasje i det hele tatt.

_________________
Gunnar Birkenfeldt
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare

Jag brukar komma 1000 mil på varje uppsättning. Då är det en hel del ganska hårda mil (tung bil) på bana i det och det är de milen som gör det mesta slitaget.

Men livslängden verkar vara väldigt individuell och starkt kopplat till föraren

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pacmania
Oslo Norge
Här sen Okt 2004
Inlägg: 49



Harald her inne med den blå turbo mx5'an hadde ett sett med a048 i 195/50-15 som vi testet på min mx5'a. Når dekkene ble varme klarte vi aldri å låse hjulene. Jeg banka pedal'n i bånn i alt av innbremsinger. A048 bråker rimelig mye i en orginal mx5 med orginal eksos. Litt vel mye for min del. Men kunne tenkt meg ett "gate" r-dekk til min. i 195/50-15 eller 205/50-15.

_________________
Magne Bergan
2009 BMW M3
Citera
Däck för banåka
r-däck på gata
<<   1, 2
8509 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande