| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Färg till broms ok som håller samt brembo dekal ?
|
1, 2 >> 5 besök senaste veckan (13335 totalt) |
|
Hej Skall renovera mina Brembo bromsok och skulle vilja få tag i röd vit och guldig färg som verkligen håller och stannar kvar efter lack, och tål MYKET värme dvs vill inte ha någon spräjbombs färg Samt skulle vilja få tag i dekal ark så att jag kan få till baka brembo texten efter renov Hoppas att där är någon som vet och kan ge mig bra tipps vart jag kan få tag i färg samt dekaler. God racing fortsättning på 2005
Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
|
Är inte pulverlack ett bra val när det måste tåla värme i mängder?
Texten måste nog målas och inte bestå av dekaler
Vilken dekalmaterial förutom något väldigt dyrt och exotiskt om ens det tål den värme som uppstår på ett bromsok? Jag har en kompis som pulverlackade sina bromsok plus lite annat smått och gott till sin Impreza. Det blir väldigt snyggt och min erfarenhet av pulverlack är att den tål det mesta. _________________ /Anton Lillsund |
||||
pulverlack blir relativt tjock och släpper inte igenom särskilt mycket värme... Kanske inte så bra på en bil man planerar att använda bromsarna på
|
||||
Porscheoken är pulverlackade orginal. Inte speciellt tunnt vad jag kan minnas. Men i princip håller jag med dig! _________________ Pär Hylander |
||||
|
De här kikade jag på:
http://www.speedparts.se/prod/kem_fa Men sedan när jag väl lackade valde jag en värmebeständig 2-komp från International som jag köpte i färgaffären (efter att ha varit i ett gäng...) _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Mina är grå så jag känner mig inte träffad... Men när man varit där och filat och blästrat slipper man i alla fall se allt bli rödbrunt efter första turen
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Jo jag är beredd att hålla med på det resonemanget jag också. Men det är ju inget ovanligt att man ser just pulverlack på bromsok. Det innebär ju dock inte att det är bäst för den delen... _________________ /Anton Lillsund |
||||
Hej Kan väl hålla med dig till viss del, men när man har hållt på med ett bil bygg i snart 6 år och lagt ner alla sina pengar och all sin fritid på det så vill man att det skall inte bara gå snabbt utan skall se bra ut också. Med tanke på att jag har gjort min kaross i kolfiber och chassit i Aluminium så kan jag kosta på mig färg till broms oken också
Tack så mycket för alla tipps _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
|
Jag har använt vanlig 2-komponents billack till alu-ok och det håller för bankörning.
För text så använder jag en shablon.gäller bara att ha en "skrivare" som kan skära i folie Har man porsche texten kvar så bromsar det minst 0,5g bättre, undrar hur det blir med ferrariok eller egg-ok
_________________ Jan Ekehage |
||||
Hur blir det då med mina ok då dom kommer från en Viper GTS motorsports edition
_________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
|
citat:
Hur blir det då med mina ok då dom kommer från en Viper GTS motorsports edition OJJJJ, minst 10g är de dessutom gula så minst 15g
Hmm kan inte vi få se lite bilder på fästet för de färggranna oken, bilen allså
En lite i tråd i "Våra race- och banåkarbilar" kanske??? VILL SE _________________ Johan Sjölinder |
||||
Hejsan Vet du någon bra firma som kan hjälpa till med en sådan sak ? Klart då har jag problemen med brembo texten, kanke kan man fräsa in testen i oket.... hmmm någ svårt
Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
Ja, i Sollentuna...
Men i dina krokar vet jag inte, men det måste någon annan på forumet veta. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
glasblästra oket, CNCfräs loggan och klareloxera det... lägg upp tråd i våra banåkarbilar NU!!! NU!!!!! vill se!!!
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1, 2 >> 5 besök senaste veckan (13335 totalt) |