Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4505 totalt) |
|
||||
MYCKET trevlig samling bilar anmälda
![]() Jag tycker det är en väldigt känslig fråga det hela. Jag har varit med och arrangerat "kul-turer" där vi samlats några stycken och åkt en sväng på extratrevliga kurviga vägar. Tex ner mot Nyköping på mindre vägar. Och det kan ju gå undan en hel del där det är bra sikt o ingen trafik. Men att det går.... hrrmm, lite för fort är ju inte något som man vill skylta med alls egentligen. Och definitivt inte vill "skryta" om på nätet!!!!! Numera är jag normalt inte för "offentliga" arrangemang av typen kul-tur men kan tänka mig att man samlas några kompisar för att åke lite trevliga vägar. Dvs bjuda in officiellt - nej, men privat arrangemang, ja. Men det är svårt det här! IMo. Hur sköttes arrangemanget förra året? och hur skötte sig deltagarna? Var det med omdöme eller? _________________ ![]() |
||||
Hoppsan.... En Lamborghini Murcielago anmäld!!!
![]() ![]() Synd bara att de kör i hemlighet - vill ju slänga ett öga på bilarna!! Förra året samlades de här på gärdet vid kaknästornet - kanske ska traska bort dit o kika varje morgon senare så man inte missar... Alternativt får jag muta en polares brorsa som tydligen ska vara med.... ![]() |
||||
Vad jag förstår så sköttes det mycket väl förra året. Dessutom är det viktigt att komma ihåg att detta inte är någon tävling. Du kör på vanlig väg och som alltid är det ditt eget val om du vill vara laglig eller inte.
|
||||
Skickade en anmälan, frågan är bara om man platsar i det sällskapet
![]() edit: eller om farsan får för sig att anmäla sig, då blir man kartläsare istället... |
||||
Dåligt kul grej det där...om man bortser från det tvivelaktiga i att gasa på allmän väg.
Men hela grejen runt omkring...mmm...otroligt kul, kan bara tänka mig stämningen på morgonen när folket samlas. ![]() ...synd bara att RISKEN att få delta med riskokaren är lika stor som att en ispinnes överlevnad i helvetet. ![]() /J |
||||
Låter väl kul iofs men med min gamla bil står man sig slätt.
Ett annat alternativ vore att köra en tour de france pryl i Sverige med Mantorp Kinnekulle mittsverigebanan någon backe etc allt under säg ett dygn. Transportsträckorna tight med tid plus klurig navigering. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Det roliga med detta är ju att det inte spelar någon roll vad man har för bil. Förra året var ju t ex en Porsche 959 med, vilket inte är samma sak som en Camaro Z28. Det ser ju ut att bli en spridd skara även i år.
|
||||
De e de man hoppas på ![]() |
||||
Liknar även "one lap of America" vilket ersatt den klassiska tävlingen "Canonball run". Jag läste för något år sen att det var 950 mil transportsträcka och 13 "specialsträckor" på olika racerbanor. Allt under 13 dagar... ![]() Det skulle tydligen vara möjligt att köra utan att bryta mot hastighetsgränserna om man bortser från ovidkommande sysselsättning. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Var nått på g förra året där ma skulle köra olika delmoment runt om i Sverige på en begränsad tid. Av någon anledning så gick det i putten!?
Hr är lite bilder från förra året. http://rejsa.mer.nu/hc2002bilder/ MVH Fredda _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Hmm 73 mil om dagen dubbla det tillsammans med 80 varv på varje bana så har man en utmaning som sålllar agnarna från vetet. Eller så ökar man på antalet banor per dygn istället anderstorp till kinekulle 40 mil?kinekulle till mantorp 20mil? Härnösand 60 mil? detta på ett dygn ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Lite OT, men återigen: Jag förstår inte den som köper en "värstingbil" och sedan säger apropå bankörning, "nej jag törs inte", när det är mycket farligare på allmänna vägar???
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Visst kan det va farligare på vägen, men går det så fort där egentligen? Ingen här som vet hur det gick till förra året när dom körde? Va det tävling eller va det bara lite allmän buskörning?
|
||||
Ni kan läsa mer om förra året här
http://www.zon.se/bil/diverse/hc/ind |
||||
Ja var det bara lite entusiastiskt körning med vettigt omdöme (dvs bara tempo där det fanns svängrum för det o lugnt annars...) så låter det ju som en skitkul grej! _________________ ![]() |
||||
Jag fick nöjet att följa med till starten förra året... det va helt klart den bästa natten/morgonen under förra året för min del. så mycket feta bilar på samma plats tror jag aldrig att jag sett tidigare.
Enligt min bekant som va med o körde så va det tydligen väldigt bra arrangerat. _________________ //Emil Wahlund /Haninge |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4505 totalt) |