Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1838 besök totalt |
www.ideallinie-konzept.de
Vet ej om någon tagit upp detta tidigare, Martin Stucky (CH) och Lothar Fassnacht(D) har tagit fram ett GRYMT SERIÖST utbildnings-kompendium bestående av tre delar, på Nürburgring. Vissa tycker naturligtvis att det är synd att det är på Tyska, men så är det! DEL 1 Banskisserna (som även finns på rejsa.nu) är från början gjorda av "Rolf-Dieter Peschke" (+D) DEL 2 Boken, som beskriver allt ifrån ideallinje till vilket galler i Wipperman som är turn in point! Alla bilder är i färg, och tagna på slingan med bilar som visar "ideallinjen" DEL 3 DVD film med 2 kameravinklar (rakt fram samt rattrörelser) inifrån en gammal "elva", som kör ett varv med eller utan kommentarer (på schweitzertyska ![]() På siten (som är "under contruction) så kan ni bla. under "Impressions" se lite bilder ifrån scuderias höstkurs 2004. Är man ringen-tokig så är det en musthave detalj!!!! Tror att man kan beställa den på siten, annars så kan jag förmedla kontakten! Mvh _________________ Gustav Lundh ![]() |
||
Re: www.ideallinie-konzept.de
Håller med om att den är seriöst och intressant. Jag har ännu inte hunnit stava mig igenom det skrivna materialet men videon har jag tittat på ett fleratal gånger. Det är ju den totala motsatsen till Alzen och Scheid videos men inte desto mindre intressant. Det är fantastiskt hur harmonisk och logiskt allt blir när han kör i 60 km/h - och hans dialekt är ju helt rätt! ![]() Den finns också att köpa på bensinmacken på Döttinger Höhe. Om jag minns rätt kan man köpa hela paketet eller delar där av. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Jag stoppar in ideallinie-skivan i min DVD-spelare ungefär en gång per vecka, för att inte glömma bort några detaljer... Jag har lärt mig en hel del hemma i TV-soffan och ser verkligen fram emot att få praktisera mina nyvunna kunskaper i praktiken nästa år...
2005 ska jag lägga MÅNGA varv på Ringen... |
||
Tyvärr har jag inte haft möjlighet att kolla på det materialet! ![]() Det verkar vara ett seriöst arbete! ![]() Jag hade Peschke som instruktör vid samtliga mina Scuderia-kurser och har mycket riktigt utgått från hans banskisser, när jag gjorde skisserna till ringenkursen här på rejsa. Tyvärr visade dessa inte hela banan och behövde därför kompletteras med en del saknade avsnitt. Även vissa proportioner och kurvradier är ändrade och kompletterade med curbs på en del ställen där dessa saknades. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Dr. Peschke avled ju sorgligt nog i våras. Hans son för dock famlijetraditionen vidare och är nu instruktör på kursen. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Ja jag såg tyvärr att han gått bort! ![]() Han gillade Porsche och körde på den tiden runt i en vit gammal Carrera RS. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
[quote="Peeter Han gillade Porsche och körde på den tiden runt i en vit gammal Carrera RS. ![]() Sista scuderian han var med på som instruktör var herbst 2003. Då körde han en sagolikt vacker 911 speedster 85 eller 86 med typ 4-5`mil på mätaren. ![]() "siss turn is veery leeeit, ans ins adenau you go aaal se wey to se wall on se breidge" ![]() Mvh _________________ Gustav Lundh ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1838 besök totalt |