Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5034 besök totalt |
Självklart ingår den i samlingen! ![]() Visst går det undan - men jag tycker den saknar lite harmoni och så saknar man ju den race känsla som Scheid videon ger. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Håller med - även om jag måste säga att Stucks körning är den mest imponerande men den saknar ju racekänslan. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag får känslan av att Stuck åker fortast, men just varven från tävlingen i Scheids DVD är verkligen häftiga, man verkligen känner att här sparas det inget på materialet. ![]() och speciellt igenom Hocheichen går det otroligt fort tycker jag. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
I och med att du klockade Merten till ca 7:13 innebär det alltså att DTM-bilarna körde SportAuto-varv på strax över 7 min?! ![]() Jag hade för mig att DTM-bilarna runt 92-93 hade ca 380 hk och vägde strax under 1000 kilo och enligt denna sida, http://www.loxley.de/dtmbenz.htm , bekräftas de uppgifterna, vilket ger aningen bättre vikt/effekt-förhållande än Scheid-BMW:n. Å andra sidan så är AMG-Mercedesen en över 10 år gammal konstruktion och körde tiden på däck som utvecklades för lika många år sedan. I sanning en imponerande prestation! och så läckra bilarna var! OT: Jag minns när mina föräldrar på den tiden hade Astra-parabol hemma så därigenom kunde jag alltid se alla DTM-lopp på 3Sat, speciellt klistrad satt man alltid när det var dags för Nürburgring-racen. Tänk om jag varit lite förutseende och bandat alltihop på VHS, då hade jag idag haft åtminstone över 5 timmars material från -92 och -93 med hela race, förarintervjuer och hela klabbet + sammandrag från supportklasser som Carrera Cup! Som tur är hade jag åtminstone förmånen att se Marcel Tiemann köra en ex-DTM 190 i Veedol Langstreckenpokal 1998, vilket sound och vilka flygturer vid Pflanzgarten! Minns även att jag stod vid Brünnchen 1995 och såg några sevärda varv när en 190 E 2.5-16 Evo II i mycket högt tempo jagades av en RS2 Avant med polerade 18" Cup-alu, bur och rensad inredning under turistkörningen. Aaah, vilka minnen... Peeter, har du möjligtvis någon länk så jag kan få se Ludwigs kvalvarv? Vore extremt tacksam för den möjligheten! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Jag gick in på renn.tv och det finns en länk där man kan ladda ner ett varv med Scheid motorsport. Jag fick ståpäls och ett omedelbart köpbehov efter att ha sett klippet. I slutet av varvet är det jakt på en Bilstein sponsrad 996:a och det går ruggigt fort
![]() http://82.165.26.185/download/downlo |
||||
Kan bara hålla med... ![]() Tackar för länken ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
För de som haft svårt att att beställa och betala, Mike meddelar att all information finns på sidan, se nedanstående.
"It is all there, just click the English flag, this is the link leading directly to it: http://www.renn.tv/shop/?language=en Bank details are here: http://www.renn.tv/shop/shipping.php (labeled "shipping and returns")." Så nu finns det inga ursäkter - bara att beställa! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag tror Klaus Ludwigs kvalvarv, som jag digitaliserade från en av mina gamla Eurosport-inspelningar, fortfarande ligger kvar här: http://koni.no-ip.biz/ringen/ Den heter DTM93K_Ludwig.mpg(105 Mb). Som jag skrivit förut, så har jag en del DTM-race inspelade från Screensport och Eurosport från början av 90-talet. Det var mycket trevlig och tight racing på högsta nivå, som är sevärd än idag! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Förhoppningsvis är alla helgdagar som passerat orsaken till att jag fortfarande väntar på min film.
Annars kommer min dumhet i att inte klicka på den engelska flaggan innan jag beställde irritera mig något fruktansvärt. ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Erik beställde sin den 28/12 och fick den idag. Så du får nog den imorgon eller på fredag! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Ja det låter vettigt! Det hoppas jag på! ![]() Passar perfekt till min förfest på fredag! ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
och det inkluderar avisering och uthämtning på Posten, dvs. ej brevlåda. Den var skickad som rekommenderat brev så ta med legget ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Igår fick jag ett paket från renn.tv innehållande Highlights 2004 24h och Scheid motorsport onboard dvd. Så nu har man haft fullt upp med att kolla
![]() ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
När jag tittade på Scheid DVD:n i dag la jag märket till
![]() I F1 loppen är det förbjudet att göra så, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jag noterade det också. Kanske kan man ta sig friheter när man tillhör lokalbefolkningen? Skämt åsido, jag tror att tävlingsledningen på förarmötet har möjlighet att åsidosätta denna regel, men det kanske någon med mer tävlingserfarenhet kan bekräfta/dementera? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Tydligen inte. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Trevligt! Det kanske är kul att som anställd på posten fingra lite extra om man anar innehållet. > ![]() Då passar rekomenderat bra! ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Det var en sak till jag noterade och det var det att den blå/gula Porschen verkar vara instabil i bakvagnen, kanske en följdskada av hans avåkning i Metzgesfeld, eller så hade han problem med sina bakdäck.
Eller är det ett beteende som Porsche har om man gasar lite för mycket. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5034 besök totalt |