Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ny "onboard" DVD från Renn.tv/shop
<<   1, 2, 3   >>
5034 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Gulf skrev:

Nån som sett filmen?

Självklart ingår den i samlingen!

Visst går det undan - men jag tycker den saknar lite harmoni och så saknar man ju den race känsla som Scheid videon ger.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Så här bedömer jag dom 4 DVD-filmer jag har köpt i år, där man får åka med runt

1: Scheid Motorsport
2: BMW M3 GTR
3: Highlights 2004 24 h-Rennen
4: Uwe Alzen onboard

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Så här bedömer jag dom 4 DVD-filmer jag har köpt i år, där man får åka med runt

1: Scheid Motorsport
2: BMW M3 GTR
3: Highlights 2004 24 h-Rennen
4: Uwe Alzen onboard

Håller med - även om jag måste säga att Stucks körning är den mest imponerande men den saknar ju racekänslan.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders Jonsson skrev:

Håller med - även om jag måste säga att Stucks körning är den mest imponerande men den saknar ju racekänslan.

Jag får känslan av att Stuck åker fortast, men just varven från tävlingen i Scheids DVD är verkligen häftiga, man verkligen känner att här sparas det inget på materialet.
och speciellt igenom Hocheichen går det otroligt fort tycker jag.

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Peeter skrev:

Klaus Ludwig är c:a 10 sekunder snabbare, men han har ju iofs ingen "trafik" alls att ta hänsyn till under sitt varv.
Undrar vad DTM-mercan hade för vikt-effektförhållande?!?
Scheid-BMW:n tyckte jag mig höra hade 450-460 hk och väger c:a 1250 kg utan förare.
Dvs strax under 3kg/hk med förare.
Båda dessa varv är mycket imponerande och sevärda!
Att Klaus Ludwig klarade detta för 11-12 år sedan kanske än mer imponerande.

I och med att du klockade Merten till ca 7:13 innebär det alltså att DTM-bilarna körde SportAuto-varv på strax över 7 min?!

Jag hade för mig att DTM-bilarna runt 92-93 hade ca 380 hk och vägde strax under 1000 kilo och enligt denna sida, http://www.loxley.de/dtmbenz.htm , bekräftas de uppgifterna, vilket ger aningen bättre vikt/effekt-förhållande än Scheid-BMW:n. Å andra sidan så är AMG-Mercedesen en över 10 år gammal konstruktion och körde tiden på däck som utvecklades för lika många år sedan. I sanning en imponerande prestation! och så läckra bilarna var!

OT: Jag minns när mina föräldrar på den tiden hade Astra-parabol hemma så därigenom kunde jag alltid se alla DTM-lopp på 3Sat, speciellt klistrad satt man alltid när det var dags för Nürburgring-racen. Tänk om jag varit lite förutseende och bandat alltihop på VHS, då hade jag idag haft åtminstone över 5 timmars material från -92 och -93 med hela race, förarintervjuer och hela klabbet + sammandrag från supportklasser som Carrera Cup!
Som tur är hade jag åtminstone förmånen att se Marcel Tiemann köra en ex-DTM 190 i Veedol Langstreckenpokal 1998, vilket sound och vilka flygturer vid Pflanzgarten! Minns även att jag stod vid Brünnchen 1995 och såg några sevärda varv när en 190 E 2.5-16 Evo II i mycket högt tempo jagades av en RS2 Avant med polerade 18" Cup-alu, bur och rensad inredning under turistkörningen. Aaah, vilka minnen...

Peeter, har du möjligtvis någon länk så jag kan få se Ludwigs kvalvarv? Vore extremt tacksam för den möjligheten!

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Vilket år är Ludwig-varvet ifrån? 1992 eller 1993?

Här sen Aug 2003

Jag gick in på renn.tv och det finns en länk där man kan ladda ner ett varv med Scheid motorsport. Jag fick ståpäls och ett omedelbart köpbehov efter att ha sett klippet. I slutet av varvet är det jakt på en Bilstein sponsrad 996:a och det går ruggigt fort

http://82.165.26.185/download/download.php?file=1
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

BMWTobbe skrev:
Jag gick in på renn.tv och det finns en länk där man kan ladda ner ett varv med Scheid motorsport. Jag fick ståpäls och ett omedelbart köpbehov efter att ha sett klippet. I slutet av varvet är det jakt på en Bilstein sponsrad 996:a och det går ruggigt fort

Kan bara hålla med...
Tackar för länken thumbs up

Bromma
Här sen Dec 2002

För de som haft svårt att att beställa och betala, Mike meddelar att all information finns på sidan, se nedanstående.

"It is all there, just click the English flag, this is the link leading
directly to it:

http://www.renn.tv/shop/?language=en

Bank details are here:

http://www.renn.tv/shop/shipping.php?language=en
(labeled "shipping and returns")."

Så nu finns det inga ursäkter - bara att beställa!

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Christian Eick skrev:

OT: Jag minns när mina föräldrar på den tiden hade Astra-parabol hemma så därigenom kunde jag alltid se alla DTM-lopp på 3Sat, speciellt klistrad satt man alltid när det var dags för Nürburgring-racen. Tänk om jag varit lite förutseende och bandat alltihop på VHS, då hade jag idag haft åtminstone över 5 timmars material från -92 och -93 med hela race, förarintervjuer och hela klabbet + sammandrag från supportklasser som Carrera Cup!

Peeter, har du möjligtvis någon länk så jag kan få se Ludwigs kvalvarv? Vore extremt tacksam för den möjligheten!

Jag tror Klaus Ludwigs kvalvarv, som jag digitaliserade från en av mina gamla Eurosport-inspelningar, fortfarande ligger kvar här:
http://koni.no-ip.biz/ringen/

Den heter DTM93K_Ludwig.mpg(105 Mb).
Som jag skrivit förut, så har jag en del DTM-race inspelade från Screensport och Eurosport från början av 90-talet.
Det var mycket trevlig och tight racing på högsta nivå, som är sevärd än idag! thumbs up

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Förhoppningsvis är alla helgdagar som passerat orsaken till att jag fortfarande väntar på min film.
Annars kommer min dumhet i att inte klicka på den engelska flaggan innan jag beställde irritera mig något fruktansvärt. >

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Erik B skrev:
Är lite sugen på att själv göra en DVD så jag behöver inspiration.

Beställd!

Fick min idag. Passar fint då jag köpte en ny hemmabioförstärkare idag thumbs up

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Anton Lillsund skrev:
Förhoppningsvis är alla helgdagar som passerat orsaken till att jag fortfarande väntar på min film.
Annars kommer min dumhet i att inte klicka på den engelska flaggan innan jag beställde irritera mig något fruktansvärt. >

Erik beställde sin den 28/12 och fick den idag.
Så du får nog den imorgon eller på fredag!

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Peeter skrev:
Anton Lillsund skrev:

Ja det låter vettigt! Det hoppas jag på!

Passar perfekt till min förfest på fredag!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Peeter skrev:

och det inkluderar avisering och uthämtning på Posten, dvs. ej brevlåda.

Den var skickad som rekommenderat brev så ta med legget

Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Igår fick jag ett paket från renn.tv innehållande Highlights 2004 24h och Scheid motorsport onboard dvd. Så nu har man haft fullt upp med att kolla Scheid var en riktig höjdarfilm! thumbs up Men behållningen av intervjun med Johannes Scheid hade varit större om man hade fattat tyska

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
När jag tittade på Scheid DVD:n i dag la jag märket till att när dom körde ut från depån under träningen, så korsade dom spärrlinjen som markerar utfarten från depån.
I F1 loppen är det förbjudet att göra så, gäller inte dom reglerna i VLN

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lennart Jarmyr skrev:
När jag tittade på Scheid DVD:n i dag la jag märket till att när dom körde ut från depån under träningen, så korsade dom spärrlinjen som markerar utfarten från depån.

Jag noterade det också. Kanske kan man ta sig friheter när man tillhör lokalbefolkningen?

Skämt åsido, jag tror att tävlingsledningen på förarmötet har möjlighet att åsidosätta denna regel, men det kanske någon med mer tävlingserfarenhet kan bekräfta/dementera?

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:

Tydligen inte. Har för mig att man kan se linjen korsas i Alzen-DVD:n också. Tror nog att vi får ta reda på vad som gäller så vi inte riskerar att åka på något stop-and-go. Det vill vi ju inte vara med om igen.

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Erik B skrev:
Peeter skrev:

och det inkluderar avisering och uthämtning på Posten, dvs. ej brevlåda.

Den var skickad som rekommenderat brev så ta med legget

Trevligt!
Det kanske är kul att som anställd på posten fingra lite extra om man anar innehållet. >
Då passar rekomenderat bra! thumbs up Får kamma till mig så jag liknar fotot på körkortet..

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det var en sak till jag noterade och det var det att den blå/gula Porschen verkar vara instabil i bakvagnen, kanske en följdskada av hans avåkning i Metzgesfeld, eller så hade han problem med sina bakdäck.

Eller är det ett beteende som Porsche har om man gasar lite för mycket.

Nürburgring
Ny "onboard" DVD från Renn.tv/shop
<<   1, 2, 3   >>
5034 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande