| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Plana topplock med hydraliska tryckare
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (3772 totalt) |
|
Provar lite, andra synpunkter motages gärna
Vs=496,2+48(topp)+7,63(packning)-0,854(kolv) = 10,05 - 1 =9,05:1 54,776 Med lite andra uträkningar kom jag fram till att du skall ta toppen 1,8mm för att få ex 11,5:1 men jag kanske har gjort något fel på kvällningen. MVH Joakim _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||
9,0:1 har turbobilarna
originalmotorn har andra kolvar (64mm dia urtag och 1mm djupt) och en topp med förbränningsrum på 46cc och de bilar har 10:1 Är du säker? |
||
Hmm, kan någon skriva exakt hur ni räknar ut sen, jag får inte ihop det alls
Gärna enkelt förklarat, så att även dom som sov på mattelektionerna kan förstå
|
||
Jaaaa eeeeee vet inte riktigt, när jag räknade baklänges stämde det inte, men det verkar stämma rätt illa i alla fall, god natt och följer gärna tråden efer semestern MVH Joakim _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||
|
cylindervolym / (kompförhållande - 1 ) = kompressionsvolym
... kan härledas ur ursprungsformeln... cylindervolym + komressionsvolym) / kompressionsvolym = kompressionsförhållande Därifrån kommer -1 |
||
|
Har inte räknat ännu
Gjorde lite nytta i mitt eget garage idag istället! Jag förstår fortfarande inte vart -1 kommer ifrån, formler och grejor är inte min starka sida, inte när det blir paranterser och flergradsekvationer och sånt iaf.. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Plana topplock med hydraliska tryckare
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (3772 totalt) |