Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Goodwood Festival of Speed - söker restips
<<   1, 2
5826 besök totalt
Spooz
Norge
Här sen Jul 2004

"En gammel Mustang og en Hurricane passerer lavt over jordet rett bortenfor oss i det vi stiger ut av den svarte London-taxien. Vi har akkurat ankommet Goodwood etter en nesten fire timers lang reise med to tog, to forskjellige undergrunnsbaner og en liten taxitur på slutten. Vi er klare for å oppleve verdens mest unike bilentusiast arrangement. Det storste arrangementet i verden som samler biler, racinglegender og publikum til en stor fest."

Les resten på www.evo.no

Avesta
Här sen Jul 2004

Mrs Kraniel skrev:
oj, titta en Lådbil! *sakna*

Jepp, inte kan man väl hålla sig ifrån ett evenemang som listar följande intressanta punkt bland statistiken:
"Most importantly, more than 1810 bottles of Veuve Clicquot champagne were drunk by visitors and guests, kept cool by 6.5 tonnes of ice."

Att man dessutom är anglofil av stora mått och berusas inte bara av champagne utan även av doften av bränt gummi och bränsle, ja, då vet jag inte om man kan hitta på något roligare! thumbs up

Hojta gärna till om ni ser när evenemanget i fråga går av stapeln, så att semesterbudgeten kan börja planeras...

Bra tips om boende, restauranger och annat trevligt finns på www.sussexlive.co.uk.

Trevlig inställning till livet kombinerat med trevliga intressen, salute!

Hoppas att engländarna fattar att det finns mer välsmakande champagner än gula änkan tills i år bara. Ha en trevlig semester och

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Martin_Ö skrev:
Trevlig inställning till livet kombinerat med trevliga intressen, salute!

Hoppas att engländarna fattar att det finns mer välsmakande champagner än gula änkan tills i år bara. Ha en trevlig semester och

Salute! Veuve Cliquot... men cuvée La Grande Dame är iofs inte fel. thumbs up

Jag fick brev från någon Booking Manager som berättade att årets tillställning är flyttad till 24-26 juni i år.

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Reportaget i Tekniken värld handlade väl om Goodwood Rivial, som ju är ett annat event än Festival of speed.

Bägge är självklart värda att besöka!
Själv lutar jag mest åt Rivival, då det är mera "äkta" hsitoric racing, än uppvisningarna under festvial of speed.
Dessutom är "allt" nyare än 1966 forbidden (-66 var sista året race kördes när det begav sig)
Men å andra sidan är Festvial of speed, med sin blanding av nytt gammalt och havlgammalt ett bredare event och med lite mera "glamour". så det passar nog fler än oss nördar, nog så viktigt!

Tyvärrr har jag konstaterat att inte ens Revival är så noga med att bilarna rejsas i det utförande som de gjorde förr. utseendet går först. Weber 45 på DKW AU1000 ÄR udda, liksom ventilerade skivor på Austin A35 "Köttbulle"!. Synd, då man är noga med allt annat, t.ex. besökarnas tidstypiska kläder.
....men ok fick man en inbjudan (endast personlig sådan ger tillträde som deltagare) så skulle jag utan att tveka fixa en diffbroms och en modernt trimmad 2-taktsmotor i Saaben, som tillfälligt avsteg från mitt FIA godkända bygge.

Citera
ca6
GBG
Här sen Maj 2004

Ska dit nu om två veckor, besöker dock bara tillställningen under fredagen.
Någon som har några tips på bra ställen att stå utmed hillclimben om man inte har läktarbiljett?
(Ska iofs dig med ett par britter som har varit där förut, så det löser dig nog)
Packar D70:an och extra minne, så det kommer nog lite bilder

Halmstad
Här sen Jun 2003

ca6 skrev:
Ska dit nu om två veckor, besöker dock bara tillställningen under fredagen.
Någon som har några tips på bra ställen att stå utmed hillclimben om man inte har läktarbiljett?
(Ska iofs dig med ett par britter som har varit där förut, så det löser dig nog)
Packar D70:an och extra minne, så det kommer nog lite bilder

Skulle du mot förmodan se en Lotus 47 (racingversionen av Europan) så ös gärna på med kameran!
Bilen känns bl a igen på att den har centrumbult och duktigt breda hjul...

Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

Hej!

Åhh vad jag önskar att jag skulle dit iår igen!!!!

Skall du bara vara där en dag?? Det är mycket att se och det vore tråkigt om du har otur med vädret på den dagen.
Jag tyckte bästa plats var en bra bit upp på kullen precis innan skogen som är vid målrakan. Där är man nära banan och kan följa bilarna en bit under action.
Men det tar dig nästan en dag bara att gå igenom allt i depå området så se till att vara där tidigt!

Mvh
Björn Karlsson

Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Det skall bli grymt kul att läsa vad du skriver om evenemanget, Kraniel.

Artikeln ovan från Alfa-klubben skrapar bara på ytan. Det var rätt bra press från topp-WRX bilarna och de nya F1-bilarna vem som satte snabbaste tid. I slutänden det året jag var där blev snabbaste tid en 70-tals Tyrell (006 om jag kommer ihåg rätt, den gamla ELF blå med jätteluftinsug).

En annan otrolig grej som måste vara typisk engelsk: När vi var där regnade det i stort sett hela dagen och det var mycket lervälling att gå i. De flesta såg ut som "Hem till gården", gummistövlar, tweedbasker, fullpåpälsade s.k. anoraks, men det fanns ett stort antal överklassdamer i högklackade remskor och tunna klänningar som uppebart blåfrusna trampade runt i leran utan att med en min avslöja att de lämnat den varma festlokalen. Enbart glada miner. "That's the spirit" sa min värd som menade att det är allas ansvar att partyt skall bli kul...

Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator
Trådstartare
Kristoffer R skrev:
Det skall bli grymt kul att läsa vad du skriver om evenemanget, Kraniel.

Det blir för Motorklubben (http://motorklubben.expressen.se) jag gör knäcket - och nu börjar det dra ihop sig. Ska verkligen bli kul!

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

om du hamnar i London...glöm inte att besöka Coys vid Queen's Gate Mews. Rekommenderas starkt men de har lite udda öppettider så bäst kanske att rigna först. thumbs up thumbs up

Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator
Trådstartare
Westfield skrev:
om du hamnar i London...glöm inte att besöka Coys vid Queen's Gate Mews. Rekommenderas starkt men de har lite udda öppettider så bäst kanske att rigna först. thumbs up thumbs up

thumbs up

Tror jag var där sist jag var i London. Dräglade hela vägen hem.

Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

om du är intresserad av krigsflygplan kan jag starkt rekommendera Imperial War Museum Duxford norr om London, 3.5 mil norr om Stanstead
.

Kanske lite off topic men häftiga maskiner...

/Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Ante

Här sen Maj 2004

Är det någon som har tips om trevligt boende i närheten (inom en radio av ~60-70 km från Chichester). Har sökt på nätet men inte hittat något passande. Antingen för dyrt >100£ per natt, eller så är det fullt. Har bil så det behöver inte vara nära.

Goodwood Festival of Speed - söker restips
<<   1, 2
5826 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande