Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2783 besök totalt |
Broms belägg
Hej. Jag undrar vilka belägg ja ska köpa och vilka skillnader det är på dom. De jag kollat på är Mintex, blåa Pagid eller gula EBC kallade yello styff. Jag ska köra Rs banor och kanske lite vanlig bankörning. Är tacksam för alla svar. Mvh Johan _________________ Johan Börjesson |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Re: Broms belägg
Jag kör på Ferodo DS3000, de funkar skitbra! _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
900 kg = oj vad många olika belägg som funkar bra! På tyngre bilar blir utbudet av belägg som funkar ÖHT mer begränsat... Jag har begränsad erfarenhet av belägg på lätta bilar...
EBC är det inte många som gillar för banåka men med riktigt lätta bilar kan även de funka. Men jag har noll koll på _gula_ EBC... _________________ ![]() |
||
EBC har själva skapat sitt dåliga rykte
Då de påstod att man kunde åka bana med Green Stuff, vilket inte gick. Numera finns de i en massa färger och jag skulle kunna tro, fast jag har inte provat själv, att köper man deras dyraste färg så håller de nog några varv. I de fortåkarkretsar jag umgås i (lätta bilar), åker folk med Pagid RS4-2 (blåa) eller Ferodo DS3000. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Re: Broms belägg
Hur fungerar dom kalla? Kör på DS2000 nu men dom håller inte för mig så jag tänkte prova DS3000. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
http://www.ferodo.co.uk/ferodo_home/motorsports.html
http://www.ferodo.co.uk/ferodo_home/ _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Ferodo DS3000 versus EBC x stuff
Bläddrade lite i en porrtidning (Demon Tweeks-katalogen) och hittade följande: EBC green: Grade soft, Temp 0-500°C, Fast Road, Lifetime 4. EBC red: Grade med, Temp 50-700°C, Group N, Lifetime 6. EBC yellow: Grade med+, Temp 50-800°C, Trackdays, Lifetime 7. EBC blue: Grade hard, Temp 50-850°C, Maximum lifetime, Lifetime 10. Prisexempel AP2340 exkl. allt (multiplicera med ca. 20 för svenskt ihandenpris): EBC green: £36.40 EBC red: £48.94 Ferodo DS3000: £63.43/66.91 EBC yellow: £75.00 EBC blue: £83.00 _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Du kommer inte att ångra dig. Vad och var beställde du ifrån och vad fick på för pris? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Nu undrar jag bara vem Brom är? (aj, aj slå mig inte, kunde bara inte låta bli!)
![]() Halv tio är det för övrigt Värsta Språket i SVT 2, språkpolisen har slagit till igen! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Tack! ![]() Jag satt och bet mig själv i fingrarna för att inte skriva något om Brom och hans belägg... _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2783 besök totalt |