| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dörr paneler
|
5 besök senaste veckan (3877 totalt) |
|
Dörr paneler
Tjena! Jag har tänkt att bygga nya dörr paneler till min bil som jag gärna skulle vilja ha som dom på bilden nedan
Går det att köpa färdiga ark i kolfiber och såga ut formen själv eller måste man laminera det hela själv? om ni har några bra tips på var man kan få tag på kolfiber ark så skulle jag bli väldigt glad Mvh Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||||
|
Det finns iaf ett företag nere i Arlöv, Composite Design som sysslar med sådan. Sist jag kollade tog han 2000 kr/m2 kolfiber.
Jag gjorde mina själv, kostade kring 700 kr..
|
||||||
|
Göra sånna där dörrsidor är inga problem.
Man tar bara en glasruta lägger på släppmedel, lägger på epoxi eller polyester alternatift genomskinlig gelcoat, väntar tills bubblorna har kommit ur lägg dit ett lager kolfiber mer epoxi eller polyester, rolla ur all luft ur laminatet, lägg på ett lager till med kolfiber alt. glasfiber på med lite mer epoxi eller polyester rolla igen. Låt torka ta bort, tvätta bort släppmedlet och klarlacka. Blir nästan lika bra med polyester som med epoxi kan bara bli lite mattare, men det är betydligt billigare, Men det brukar man inte märka när man har klarlackat. Den här har jag gjort på det viset |
||||||
Hej, var köper man kolfiber? _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé
|
||||||
|
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
|
|
||||||
|
Det reggade sig en duktig kolfiberkille här på forumet igår såg jag i Jannes Z3 tråd.
Det är Micke på http://www.sce.se/ som håller på med sånt, hoppas att han hittar även denna tråd. _________________ Jonas Edling |
||||||
Där köper jag också, har väldigt bra priser tyvärr så har dom börjat med en ny undregräns som man får köpa på 10 m2 |
||||||
|
|
||||||
om det bara är utseende, så kan du lägga 1 lager (300gr) kolfiber/tiger(beroende på utseende) och sedan ett lager (300-600gr) glasfiber bakom. halva priset direkt
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
"Fashion before function"..... hur mycket/lite lättare blir det om man bara använder kolfiber? _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||||
Inte mycket om du inte har tillgång till vacuumsug/autoklav... EDIT: Var lite otydligt... försvinnande lite vikt sparas.. Dock blir ju plånboken rejält lättare, den tar du ju med dig när du kör bilen
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Dörr paneler
|
5 besök senaste veckan (3877 totalt) |