| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Diablo knuffas med en SL 55 AMG på Nurgburgring
|
3319 besök totalt |
Jag håller med! Dom sitter så lungt och har det trevligt medan dom tittar på en bra film som utspelar sig framför. Även deras kommentarer är sansade och vettiga, inga hånflinande och överlägsna uttalanden. Om alla var likadana på Ringen skulle det inte vara några problem. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Nu tänkte jag mer på att han körde med kromad armbåge, 2 fingrar på ratten ibland, visste inte om han skulle dra i spaken elle pilla på paddlarna. Bara ett intrcyk, man måste ju inte dööna hårt på ringen, han verkade ju hitta runt ändå. Kul att ha med en kompis som sitter o pratar i telefon
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Lite Abusive understeer här kanske? Tycker han går in i kurvorna för fort hela tiden.. så himla mkt batid har inte denna man fått tidigare, tror jag iaf.. men men..
_________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Smaken är som baken (tex WRC Pegga mot WRC Subba) men jag måste säga att det är väl kalas att ha dem på ratten. Då slipper man ju flytta handen på ratten vid varje växling. Om man kan vrida ratten så mycket att paddlarna "hamnar fel" måste det ju ändå gå så sakta att att man lika gärna kan avända spaken i golvet... _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Vad är problemet? En riktig "racer" håller ratten 10 i två och då lär inte växlingarna vara nåt problem med den där typen av paddlarna som följer med ratten...Fast en riktig "racer" vet ju oxå att man inte växlar när man svänger..
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
Med en riktigt snabb låda borde man väl kunna växla även med sidobelastningar. Har för mig att detta diskuterats förr. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Man planerar sin körning och behöver då sällan växla mitt i en kurva. De som körde m3an verkade mest glida runt i ligg läge. Padlar på ratten är bra tycker jag. Men vad är bäst. De som sitter på ratten ex m3 så de följer med när man svänger. Eller de som sitter på rattstången och inte följer med ex Ferrari 360 CS. Vill minnas att de inte följer med på Ferrarin då man svänger för att de satt på rattstången?
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Ja Ferarrins sitter på rattstången och nä men flyttar ju inte händerna när man kör men jag tänkte mer på en kris tex. Som man kan kalla hans även om han kom sakta där. Eftersom man måste "leta" upp paddeln då den inte är så stor, men kan man nu växla med spaken ändå så är det ju skitsamma, den brukar man ju hitta
_________________ Daniel Steiner |
||||||
Har kört SMG2 i slalombana på Tullinge och blev KÄÄÄÄR. Det gick att växla mitt i värsta konpartierna (där jag inte ens skulle vilja släppa ratten med ena handen ÖHT ens...) utan att bilen blev "upset" alls så att säga.
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
![]() |
Bilder o videos
Diablo knuffas med en SL 55 AMG på Nurgburgring
|
3319 besök totalt |