Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Diablo knuffas med en SL 55 AMG på Nurgburgring
<<   1, 2
3319 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

sweanders skrev:
Har sett den filmen förrut och den har lite charm måste man säga.. Men det är väldigt vad M3:an understyr..

Jag håller med!
Dom sitter så lungt och har det trevligt medan dom tittar på en bra film som utspelar sig framför. Även deras kommentarer är sansade och vettiga, inga hånflinande och överlägsna uttalanden. Om alla var likadana på Ringen skulle det inte vara några problem.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

sweanders skrev:
Daniel7xQ skrev:
Kunta skrev:
Jag gillar "ratt/växel förningen" (i brist på bättre ord men jag tror ni förstår vad jag menar) på killen som körde kamerabilen

Alltså att växelflapparna sitter på ratten måste ju vara värdelöst
runt 7:20 nåt så ser man när han behöver växla ner i en sväng och har handen på andra sidan ratten då det svänger rätt mycket. Verkar helkass, en sån grej kör man ju lätt av för om man kör fort.

Man kan väl växla med spaken också?

Nu tänkte jag mer på att han körde med kromad armbåge, 2 fingrar på ratten ibland, visste inte om han skulle dra i spaken elle pilla på paddlarna. Bara ett intrcyk, man måste ju inte dööna hårt på ringen, han verkade ju hitta runt ändå. Kul att ha med en kompis som sitter o pratar i telefon

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

[quote="Kunta"]
sweanders skrev:
han verkade ju hitta runt ändå. Kul att ha med en kompis som sitter o pratar i telefon

Den första som ringde var hans mamma lät det som

Sundsvall
Här sen Sep 2003

sweanders skrev:
Har sett den filmen förrut och den har lite charm måste man säga.. Men det är väldigt vad M3:an understyr..

Lite Abusive understeer här kanske? Tycker han går in i kurvorna för fort hela tiden.. så himla mkt batid har inte denna man fått tidigare, tror jag iaf.. men men..

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel7xQ skrev:
Alltså att växelflapparna sitter på ratten måste ju vara värdelöst

Smaken är som baken (tex WRC Pegga mot WRC Subba) men jag måste säga att det är väl kalas att ha dem på ratten. Då slipper man ju flytta handen på ratten vid varje växling. Om man kan vrida ratten så mycket att paddlarna "hamnar fel" måste det ju ändå gå så sakta att att man lika gärna kan avända spaken i golvet...

Västerås
Här sen Jan 2004

Vad är problemet? En riktig "racer" håller ratten 10 i två och då lär inte växlingarna vara nåt problem med den där typen av paddlarna som följer med ratten...Fast en riktig "racer" vet ju oxå att man inte växlar när man svänger..

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Petri skrev:
Vad är problemet? En riktig "racer" håller ratten 10 i två och då lär inte växlingarna vara nåt problem med den där typen av paddlarna som följer med ratten...Fast en riktig "racer" vet ju oxå att man inte växlar när man svänger..

Med en riktigt snabb låda borde man väl kunna växla även med sidobelastningar. Har för mig att detta diskuterats förr.

stockholm
Här sen Maj 2004

Man planerar sin körning och behöver då sällan växla mitt i en kurva. De som körde m3an verkade mest glida runt i ligg läge. Padlar på ratten är bra tycker jag. Men vad är bäst. De som sitter på ratten ex m3 så de följer med när man svänger. Eller de som sitter på rattstången och inte följer med ex Ferrari 360 CS. Vill minnas att de inte följer med på Ferrarin då man svänger för att de satt på rattstången?

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

RS6 skrev:
Man planerar sin körning och behöver då sällan växla mitt i en kurva. De som körde m3an verkade mest glida runt i ligg läge. Padlar på ratten är bra tycker jag. Men vad är bäst. De som sitter på ratten ex m3 så de följer med när man svänger. Eller de som sitter på rattstången och inte följer med ex Ferrari 360 CS. Vill minnas att de inte följer med på Ferrarin då man svänger för att de satt på rattstången?

Ja Ferarrins sitter på rattstången

och nä men flyttar ju inte händerna när man kör men jag tänkte mer på en kris tex. Som man kan kalla hans även om han kom sakta där. Eftersom man måste "leta" upp paddeln då den inte är så stor, men kan man nu växla med spaken ändå så är det ju skitsamma, den brukar man ju hitta

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

sweanders skrev:
Petri skrev:

Med en riktigt snabb låda borde man väl kunna växla även med sidobelastningar. Har för mig att detta diskuterats förr.

Har kört SMG2 i slalombana på Tullinge och blev KÄÄÄÄR. Det gick att växla mitt i värsta konpartierna (där jag inte ens skulle vilja släppa ratten med ena handen ÖHT ens...) utan att bilen blev "upset" alls så att säga.

Diablo knuffas med en SL 55 AMG på Nurgburgring
<<   1, 2
3319 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande