| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
1st spjällhus eller 4st? i kombination med vass kam.
|
<< 1, 2 8 besök senaste veckan (7315 totalt) |
|
Vibrationerna kan jag köpa, är ju mer rörliga delar där som kanske kan skramla loss jmfrt med ett singelspjäll. Men värmen? är det för att kanalen inte ska vidga sig för mkt så att den drar tjuvluft iom att spjället sitter mkt närmre toppen? isåfall så borde det ju behövas även om man kör med omgjorda förgasare som insug? Svalare luft ger ju mer effekt men isåfall så borde väl dom använda gummipackningar till alla insugspackningar
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Så då borde t.ex. C20XE's trottelspjäll vara fullt tillräckligt för säg 200hk lite drygt. för de som inte vet om det, är det ett delat spjäll med ett litet för småjusteringar och ett större (minns inte diameter exakt, men det är kanske ca 60mm eller så??). Hm.... Det öppnar ju för möjligheter.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Dessa förgasare tycker om att spricka i flänsarna kanske gummiupphängningarna minskar dessa tendenser. /Pär _________________ /Pär Nyman |
||||||
Det är alltid bra att hålla en förgasare kall. Bensinen gillar inte värme. Den kan tom koka i flottörhuset. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||||
|
Ursäkta lite OT här, men:
Är det någon som gått till en MC-skrot och köpt trottelhus när man skall ha separata? Borde inte vara lika dyrt som att köpa "special" grejor! Jag är själv sugen på en konvertering till min alfa. (när jag får tid och pengar.) _________________ Martin Engström |
||||||
|
Såna här spjällhus till Polaris snöskotrar kan man hitta på blocket lite nu och då.
Här är spjällaxeln bytt för att få cc-mått på 90 mm. Dom här kommer från en Indy RXL och har 46mm spjäll. Brukar kosta 1000-1500 kr för komplett insprutning. Det finns även som tvåcylindrig variant på 500 EFI. Sedan finns det säkert fler varianter som jag inte har koll på. _________________ //Mikael Jardstam |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
1st spjällhus eller 4st? i kombination med vass kam.
|
<< 1, 2 8 besök senaste veckan (7315 totalt) |