| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilka Alfor har dubbla Dellortos?
|
1220 besök totalt |
|
Jag skulle behöva ett förgasarlänkgage till dubbla dellortos, tänkte söka bland bilskrotarna. Mitt problem är att jag inte vet vilka Alfor som hade detta arrangemang. Nån alfist som kan upplysa mig?
_________________ William Ekström |
||
|
I princip samtliga Alfor med motor fram och drivning bak under åren 62-86 hade dubbelförgasare. Men om det tvunget ska vara dellorto så är det nog störst chans att du hittar vad du söker under huven på en Alfetta eller GTV, årsmodell 74 till 84. Alfa 75 och 90 med förgasare har i och för sig dubbla dellorto, men ett lite annorlunda gaslänkage.
/Lars |
||
|
Tror det är bättre om du sätter in annonser på www.alfaromeo.org eller www.alfapower.nu
Eller så söker du upp annonser från Gunnar "Grifo" eller Marco Harjunpää och ringer dom direkt, de har massor med delar (och kunskap). Happy hunting. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Ja det skulle ju vara väldigt trevligt! Nån som har några bilder på de olika varianterna? _________________ William Ekström |
||
|
Här är några bilder på ett förgasarlänkage jag gjorde när jag hadde dubbla delorto på en fiat Tc motor. Jag byggde det av länkaget till ett gas spället från en vovlo 240 med k-jetronic. Vilket borde vara betydligt lättare att få tag på.
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1220 besök totalt |