| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Ford konsept?
|
1624 besök totalt |
|
Ford konsept?
Såg på Discovery i helgen, där man fick se en konsept bil som någon tagit fram för Fords räkning. Bilen var silver med två smala gråa ränder, å stuket var en blandning av lite Corvette, Datsun 240Z å Aston Martin. Någon som vet vad det var för bil eller var man kan tänkas hitta bilder på den?? _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
|
Jag kikade oxå på det programmet...det är alltid intressant att se en bil föddas...
http://www.seriouswheels.com/top-For _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
Den var omslagsbil på Intersection nummer 10 också, med en tillhörande artikel, dock inte speciellt uttömmande.
Jag gillar den helskarpt. Undrar om Ford säljer "bundlepacks" med en Ford GT, en Ford Mustang och en GR-1? Skulle se snyggt ut i garaget....
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
skojar du!? Ford kommer med mkt lyckade skapelser nu för tiden...åtminstone dom här retromodellerna.
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Haha...ok,jag har en viss förståelse för det...
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
Ka är ju i förlängningen bara en mindre Fiesta och i de sammanhangen så är det ju lite intressant att samma man, Lee Iacocca, låg bakom Mustangen, Lincoln Continental och Fiesta. En aning olika bilar...
Måste citera Ford hemsida: Älskar du livet? Älskar du att köra bil? Då kommer du att älska Ford Ka. Den har charm, dynamik, säkerhet och får alla på gott humör.
Hyrde en i Spanien förra året och vill minnas att det var en dieselversion, det förhöjde inte direkt upplevelsen.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
...och jag tog i ett synnerligen svagt ögonblick på mig att blästra och rostskyddsbehandla en Ka. bilen var fyra år gammal och hade rullat 2700 mil, dock hade det börjat krypa lite i falsen nere vid tröskeln. Efter lite blästring så konstaterade jag att det fortsatte under plasten på bakskärmen-så jag tog bort den och ville bara gråta
Blästade där med, lackade på så gott det gick och lämnade tillbaka "bilen" med förslaget: Sälj. Ford verkar inte ha ambitionen att komma tillrätta med sitt rostrykte? _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
|
Vanlig färg:
Fast då är det ju så lite att putsa....
Likheterna med Viper ser jag inte, Aston Martin och Ford GT är ju uppenbara, men helst så vill man ju att det ska likna en Daytona Cobra Coupé givetvis... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Ford konsept?
|
1624 besök totalt |