| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Corvette C6 Z06 och C6.R - Muchos med pressbilder!
|
4418 besök totalt |
|
Jag har hittills inte varit helt övertygad om C6:ans snygghet men Z06 och framförallt C6.R är ju vansinnigt stiliga!
Det kanske räcker så. Fast jag har fler... _________________ 911SC -82 |
||||||
Hoppas inte för mkt, när TopGear testade nya Corvetten klagade de på just plastigheten, och funderade om jänkarna aldrig skulle lära sig... Vad gäller bilderna kan jag bara säga; vackert!
_________________ Viktor Andersson - Lotus Esprit TURBO '84 |
||||||
Äh! plast är lätt!
Stötstänger såg jag också, underbart!
_________________ William Ekström |
||||||
Stötstänger och bladfjädrar....man blir lite mörkrädd. Från landet som skickade folk till månen på 60 talet, men detta har varit uppe förut, och med tanke på Z06:ans tid på Nürburgring så fungerar det tydligen. _________________ Viktor Andersson - Lotus Esprit TURBO '84 |
||||||
Det sätt man använder bladfjädrarna på är inget att skämmas för. Extremt låg ofjädrad vikt. Dubbla A-armar både bak och fram Påminner lite om Speedlabs gula
http://www.speedlab.se _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Vilken tid?
|
||||||
|
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Skulle vara intressant att veta var det stod i artikeln. |
||||||
om jag minns rätt så gällde det standard-C6:an med 400 hk, inte Z06:an. Och det är GM själva som påstått att de kört den lika snabbt på ringen som man gjort med GT3. Så tills vidare tror jag nog man ska vänta på en tid från ett oberoende test... Men Z06:an lär ju knappast vara långsam. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
|
Re: Väcker stort ha-begär
Alltså, egentligen tycker jag precis som du när det gäller alla andra bilar men Corvette C5 och C6 måste vara gula, helst med svart rumpa (vilket jag precis upptäckte att C6.R inte har. Skandal!). Jag menar, dom är ju så härligt vulgära från början så det är lika bra att ta steget fullt ut... _________________ 911SC -82 |
||||||
Näe undrar om den inte är snabbare än 7.56 tom! Cool bil, hoppas den kommer till EU! |
||||||
Jag har för mig att det är 32 mm, det brukar vara det i alla fall fast det varierar ju beroende på motorstorlek och vikt. _________________ 911SC -82 |
||||||
|
Ujsan hejsan. Den är ju grymt snygg bakifrån och från sidan nya vetten!
Men framifrån, njae... nån sorts blandning av japanbilbilar och påminner på nåt vis om nya Vipern? Lite anonym, tråkig stötfångardesign oxå. Och sen får den va hur snabb den vill, stötstänger har man inte år 2005 i min värld. Kan nog klaga på mycket känner ja hehe, men jag ska ju inte köpa en så hehe. Och som helhet lär den ju va go
_________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
4418 besök totalt |